Η διαφήμιση της PPC μπορεί από μόνη της να είναι ιδιαίτερα κερδοφόρα. Ωστόσο, ορισμένοι διαφημιστές συχνά ξεχνούν το άλλο σημαντικό πλεονέκτημα της: το κέρδος ενός ολόκληρου πλούτου δεδομένων στο website σας για αξιοποίηση στο SEO.
Οι SEO experts μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτά τα δεδομένα για να βελτιώσουν την κατάξη ενός website ή ως επιπλέον πηγή δεδομένων για να ενημερώσουν καλύτερα τη στρατηγική SEO τους.
Πώς μπορείτε να το κάνετε;
1. Εντοπίστε νέες SEO θεματικές περιεχομένου
Παρόλο που υπάρχουν άλλοι τρόποι για να το κάνετε αυτό, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δεδομένα PPC για να πάρετε μια ιδέα για αναζητήσεις που έχουν μεγάλο όγκο και δεν έχετε ήδη μια συγκεκριμένη σελίδα στο site σας.
Ζητήστε μια PPC αναφορά που να περιέχει τον όρο αναζήτησης, τις εμφανίσεις, τα κλικ, τις μετατροπές και τα δεδομένα ποσοστού μετατροπών.
Εξετάστε τα δεδομένα και εντοπίστε αναζητήσεις μεγάλου όγκου για τις οποίες δεν έχετε στοχευμένη σελίδα. Είναι μια καλή ευκαιρία να δημιουργήσετε περιεχόμενο και να στοχεύεσετε αυτές τις λέξεις κλειδιά.
Επίσης, δείτε αναζητήσεις μεγάλου όγκου με χαμηλό ποσοστό μετατροπών (conversion rate). Κοιτάξτε τη σελίδα προορισμού και σκεφτείτε γιατί το ποσοστό μετατροπών για τον όρο αναζήτησης είναι φτωχό. Μπορεί η σελίδα προορισμού να μην περιέχει την απάντηση στην ερώτηση που αναζητούν αυτά τα άτομα.
Αυτή μπορεί να είναι η κατάλληλη στιγμή για να απαντήσετε σε αυτήν την ερώτηση, είτε εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο της σελίδας, είτε δημιουργώντας μια νέα σελίδα για αυτές τις αναζητήσεις.
2. Προσδιορίστε λέξεις-κλειδιά υψηλού ποσοστού μετατροπής που πρέπει να στοχεύσετε
Η λήψη δεδομένων επισκεψιμότητας είναι χρήσιμη όταν αποφασίζετε για τις λέξεις-κλειδιά που θα έχετε ως προταιρεότητα για παρακολούθηση και βελτιστοποίηση. Ωστόσο, τα δεδομένα PPC μπορούν να σας δώσουν πραγματικά ποσοστά μετατροπής ανά λέξη-κλειδί.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτά τα δεδομένα για να υπολογίσετε ποιες λέξεις-κλειδιά είναι πιθανό να σας αποφέρουν τα περισσότερα χρήματα και όχι απλώς να αυξήσουν την επισκεψιμότητά στο website σας.
Ζητήστε δεδομένα λέξεων-κλειδιών για τους τελευταίους δύο μήνες που περιέχουν τη λέξη-κλειδί, τις εμφανίσεις, το μερίδιο εμφάνισης, τα κλικ, τις μετατροπές και τα δεδομένα ποσοστού μετατροπών.
Θα λάβουμε υπόψιν μόνο τα keywords που έχουν υψηλό conversion rate. Μπορείτε να τα υπολογίσετε δεδομένα ποσοστού μετατροπής με τον παρακάτω τύπο:
Conversion Rate = Μετατροπές / Κλικ
Καταργήστε όλες τις λέξεις-κλειδιά που έχουν μεγάλο όγκο και είτε καμία μετατροπή είτε πολύ χαμηλό ποσοστό μετατροπών. Έτσι, μπορείτε να πάρετε μια ιδέα για το είδος των θεμάτων που έχουν πολύ καλό ποσοστό μετατροπών και είναι πιθανό να αποφέρουν πολλά κέρδη για την επιχείρησή σας.
3. Πάρτε μια ιδέα για τον όγκο των λέξεων-κλειδιών
Οι SEO professinals έχουν πολλά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να προσπαθήσουν να εκτιμήσουν τον όγκο των λέξεων-κλειδιών. Εάν αυτή τη στιγμή προβάλλετε διαφημίσεις PPC, τότε έχετε πραγματικά δεδομένα όγκου λέξεων-κλειδιών απευθείας στον λογαριασμό σας στο Google Ads.
Όταν ζητάτε δεδομένα όγκου λέξεων-κλειδιών, πρέπει να ρωτήσετε ποιες τοποθεσίες στοχεύονται. Αυτό συμβαίνει επειδή ο ειδικός της PPC μπορεί να στοχεύει μόνο συγκεκριμένες τοποθεσίες ή μπορεί να έχει αποκλείσει συγκεκριμένες τοποθεσίες λόγω κακής απόδοσης.
Θα χρειαστεί επίσης να ρωτήσετε εάν έχουν αποκλείσει άλλες ιδιότητες, όπως ηλικιακές ομάδες, φύλο, κοινό ή συσκευή. Ομοίως, θα χρειαστείτε τα δεδομένα μεριδίου εμφάνισης για να μπορέσετε να λάβετε την πραγματική ποσότητα όγκου.
Ζητήστε δεδομένα λέξεων-κλειδιών για τους τελευταίους δύο μήνες που περιέχουν τη λέξη-κλειδί και τις εμφανίσεις, το μερίδιο εμφάνισης, τα κλικ, τις μετατροπές και τα δεδομένα του ποσοστού μετατροπών.
Αφού έχετε αυτά τα δεδομένα, μπορείτε να προσθέσετε ένα φίλτρο για να εμφανίσετε πρώτα τις λέξεις-κλειδιά με την υψηλότερη εμφάνιση. Αν θέλετε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα, τότε ίσως μερικές από αυτές τις λέξεις-κλειδιά είναι αυτές στις οποίες θα πρέπει να εστιάσετε.
Τελικές σκέψεις
Οι ομάδες digital marketing λειτουργούν καλύτερα όταν συνεργάζονται, μοιράζοντας δεδομένα και πληροφορίες. Αυτό επιτρέπει τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης, στρατηγικής που τελικά ωφελεί την επιχείρηση.
Οι ειδικοί της PPC έχουν πολλά δεδομένα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι ειδικοί του SEO. Εάν είστε SEO, τότε μιλήστε με τον ειδικό PPC της ομάδας σας και δείτε εάν υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασία.