fbpx
companion podcasts - Business Undercover

Σίγουρα γνωρίζεις πως το Netflix, το HBO Max, το Amazon Prime Video και το Apple TV+ δημιουργούν TV shows. Ήξερες όμως ότι, πλέον, επενδύουν και στις παραγωγές original podcasts;

Η χειρότερη στιγμή για κάθε φανατικό binge-watcher σειρών: οι τίτλοι τέλους παίρνουν τη θέση του τελικού πλάνου στο τελευταίο επεισόδιο της σεζόν.

Είναι εκείνα τα δευτερόλεπτα, όπου η λαχτάρα να μάθουν την εξέλιξη της πλοκής, συγκρούεται με τη συνειδητοποίηση πως πλέον δεν υπάρχει επόμενο επεισόδιο.

Οπότε, μαζεύουν όλο το κουράγιο τους και προσπαθούν να το καταπιούν. 

Παλεύουν να αποδεχτούν το γεγονός πως τώρα, πρέπει να περιμένουν μήνες, ή και χρόνια, για να ξανά απολαύσουν τους αγαπημένους τους χαρακτήρες σε νέες ιστορίες. 

Αν είναι τυχεροί και η σειρά δε διακοπεί ανέλπιστα.

Πώς προσπαθούν να απαλύνουν αυτόν τον πόνο της απουσίας των λατρεμένων τους shows οι fans; 

Στρέφονται σε πλατφόρμες όπως το YouTube, το Twitter και το Reddit, αναζητώντας συνεντεύξεις, behind-the-scenes και fanfiction, για να καλύψουν την ανάγκη για περισσότερο περιεχόμενο.

Τους είναι αυτό αρκετό; Φυσικά και όχι.

Photo by Devon Divine on Unsplash

Περιμένοντας με τα αυτιά ανοιχτά

Στη λίστα με τις πλατφόρμες όπου ξεροσταλιάζουν οι fans για μερικές σταγόνες νέου περιεχομένου, έρχονται να προστεθούν και τα podcast streaming services.

Γίγαντες στον χώρο του content streaming, όπως το Netflix, το HBO Max, το Amazon Prime Video και το Apple TV+, έχουν ξεκινήσει να επενδύουν στα λεγόμενα “companion podcasts”. 

Τι είναι τα companion podcasts σας φαντάζομαι να αναρωτιέστε.

Είναι podcast shows τα οποία δημοσιεύονται είτε παράλληλα με τα νέα επεισόδια μιας σεζόν, είτε μετά το τέλος της, ως επιπλέον, συνοδευτικό περιεχόμενο.

Οι θεματικές των επεισοδίων αφορούν, συνήθως, άγνωστα behind-the-scenes στιγμιότυπα, αποκλειστικές συνεντεύξεις με τους παραγωγούς της σειράς, σχολιασμούς κομμένων σκηνών και οτιδήποτε θα μπορούσε να ενδιαφέρει το κοινό.

Μπορεί σε πρώτη ακρόαση τα companion podcasts να σας ακούγονται ως ακόμα ένα απλό είδος περιεχομένου.

Όμως, ας μην μείνουμε στον τίτλο και ας πατήσουμε play. 

Photo by Firmbee.com on Unsplash

Πατώντας play

Γιατί τα streaming companies μπαίνουν στον κόπο και στα έξοδα να δημιουργήσουν αυτά τα podcast shows, χωρίς κάποιο (φαινομενικά) άμεσο οικονομικό κέρδος;

Οι λόγοι είναι πολύ απλοί.

Καθώς οι fans αναμένουν τη νέα σεζόν, συνεχίζουν να περνούν χρόνο με την αγαπημένη τους σειρά, ακούγοντας το αντίστοιχο companion podcast.

Όσο το κοινό βλέπει το TV show και παράλληλα ακούει το αντίστοιχο companion podcast, τόσο αυξάνεται η σύνδεση του με το brand.

Με άλλα λόγια, οι fans καλύπτουν την ανάγκη για περισσότερο περιεχόμενο και οι marketers αυξάνουν το brand equity. 

Όλοι είναι ευχαριστημένοι.

Όμως, κάτι τέτοιο δεν επιτυγχάνεται και με το content που δημιουργεί το brand στις υπόλοιπες πλατφόρμες;

Όχι ακριβώς.

Είναι διαφορετικό να βλέπω ένα instagram story της αγαπημένης μου πρωταγωνίστριας για 15-30 δευτερόλεπτα και άλλο να την ακούω να μιλάει “μέσα” στο μυαλό μου για 23 λεπτά και 15 δευτερόλεπτα.

Η ειδοποιός διαφορά που έχουν τα podcasts από τα υπόλοιπα είδη περιεχομένου είναι η διαπεραστικότητα που έχει ο ήχος.

Όταν ακούω ένα podcast βρίσκομαι σε μια φούσκα. Σε ένα διαφορετικό κόσμο που λειτουργεί παράλληλα με τον πραγματικό. 

Είτε βρίσκομαι κολλημένος στην κίνηση της Λαγκαδά γυρίζοντας από τη δουλειά, είτε απολαμβάνω το Κυριακάτικο πρωινό μου με ένα χαλαρό περπάτημα στη Νέα Παραλία, ταυτόχρονα είμαι βυθισμένος στην συζήτηση ή αφήγηση που διαδραματίζεται στα ακουστικά μου.

Δεν είμαι απλός δέκτης ενός μηνύματος, αλλά συμμετέχω και ο ίδιος, σχολιάζοντας σιωπηλά τα λεγόμενα, νιώθοντας ταύτιση με τις ιστορίες, βγάζοντας τα δικά μου συμπεράσματα.

Και εκεί ακριβώς είναι που γίνεται η βαθύτερη σύνδεση με ένα brand. 

Όταν το κοινό βλέπει τον εαυτό του μέσα στο brand story.

Στην περίπτωση των TV shows, όταν βλέπει τον εαυτό του μέσα στα λόγια των παραγωγών και των ηθοποιών της αγαπημένη του σειράς.

Οκαυ, αλλά τι είδους θεματικές κάνουν τους fan να ενδιαφερθούν για τα companion podcasts;

Ακούγοντας Companion Podcasts

Στην περίπτωση της σατιρικής, black humour σειράς The Boys του Amazon Prime Video, το companion podcast The Boys: The Official Podcast, περιλαμβάνει συνεντεύξεις τόσο με τους ηθοποιούς και σκηνοθέτες, όσο και με μέλη του καστ που λειτουργούν στα παρασκήνια, όπως τις σχεδιάστριες και τους σχεδιαστές των στολών.

Go behind the scenes of The Boys to hear about the making of the groundbreaking Amazon Original drama series from Prime Video. 

Η ρομαντική, δραματική σειρά εποχής Bridgeton του Netflix με το ομώνυμο companion podcast, ακολουθεί την εξέλιξη της πλοκής του show, δίνοντας πληροφορίες και fun facts για την μουσική, τα κοστούμια, τα σκηνικά, ακόμα και για ιστορικά γεγονότα της εποχής που διαδραματίζεται η ιστορία.

Your official peek behind the curtain of Shondaland’s Bridgerton series.

Όσον αφορά το sci-fi drama For All Mankind του Apple TV+, το brand έχει επιλέξει μια διαφορετική προσέγγιση. Το show αξιοποιεί το companion podcast για να απευθυνθεί σε ένα ευρύτερο κοινό, που πιθανώς να μην έχει έρθει σε επαφή με την σειρά, αλλά ενδιαφέρεται για το διάστημα και τους αστροναύτες. Έτσι, δημιουργεί ένα ακόμα μεγαλύτερο funnel, προσελκύοντας νέους τηλεθεατές.

The space race continues. Join host Krys Marshall and hear from space experts and former astronauts about what really goes down beyond our atmosphere.

Παρόμοια κατεύθυνση ακολουθεί και το δυστοπικό δράμα Raised by Wolves του HBO Max. Το companion podcast της σειράς φιλοξενεί τους δημιουργούς του show, καθώς και επιστήμονες, συζητώντας θεματικές και ερωτήματα που πραγματεύονται στη σειρά. Όπως αναφέρει και η περιγραφή του, “το podcast αφορά οποιονδήποτε ενδιαφέρεται για την τεχνολογία και τους τρόπους που θα επηρεάσει τη ζωή και την κουλτούρα στο μέλλον”.

Whether exploring A.I., religious wars, or space travel, each podcast episode springboards off scenes from the TV show to view the series through an eerily realistic prism.

Ευτυχώς, πέρα από τις ξένες παραγωγές και οι εγχώριες φαίνεται να έχουν κατανοήσει τη δύναμη των podcasts. Δύο από τα companion podcasts που δεν μπορώ να μην αναφέρω, είναι τα shows Άγριες Μέλισσες και Σασμός.

Στο podcast Άγριες Μέλισσες, ο ίδιος ο σκηνοθέτης, Λευτέρης Χαρίτος, μας περιηγεί στον κόσμο πίσω από τις κάμερες και συζητά με ηθοποιούς και δημιουργούς για την παραγωγή και την εξέλιξη της σειράς.

Το επίσημο podcast, με παρουσιαστή τον ίδιο τον σκηνοθέτη της σειράς Λευτέρη Χαρίτο, τρυπώνει στη σκέψη ηθοποιών και δημιουργών.

Σε κοντινή θεματική κινείται και το podcast της σειράς Σασμός. Ο δημιουργός, Σπύρος Πετρουλάκης, μας ταξιδεύει πίσω στον χρόνο σε ένα φανταστικό κόσμο, συνομιλώντας με τους χαρακτήρες της ιστορίας και δίνοντας μικρά spoils για την εξέλιξη.

Αν είστε κι εσείς από εκείνους τους τύπους που σας ιντριγκάρουν τα spoilers, αν θέλετε να πίνετε τον καφέ σας με τον Μαθιό και να σας λέει το φλιτζάνι η παπαδιά, ε τότε χιλιοκαλωσορίσατε στη συντροφιά του Σασμού.

Επόμενα επεισόδια

Αν ανοίξετε το Spotify, το Apple Podcast ή το Google Podcast και κάνετε ένα γρήγορο scroll στα podcasts charts της Ελλάδας, εύκολα θα καταλάβετε πώς υπάρχει, όντως, ενδιαφέρον από το ελληνικό κοινό.

Μεγάλα media, όπως η LiFO, η Athens Voice και το Pod επενδύουν ενεργά σε Ελληνικές παραγωγές podcasts, συνεργαζόμενοι και με γνωστούς influencers, κάτι που αυξάνει ακόμα περισσότερο τη δημοτικότητα του μέσου.

Και όπως φαίνεται, η άνθιση τους θα συνεχίσει για καιρό ακόμα.

Γιατί; 

Γιατί τα podcasts είναι ένα είδος περιεχομένου με πολύ μεγάλο potential για engagement και χαμηλότερο κόστος σε σχέση με την παραγωγή βίντεο. 

Όσο νωρίτερα μπουν τα brands στα αυτιά των πελατών τους, πριν γίνει κορεσμός από πληθώρα περιεχομένου, τόσο μεγαλύτερο θα είναι και το impact των podcasts τους.

ΥΓ: Αν δεν είστε ήδη fan κάποιου show, ίσως θα ήταν καλό να προετοιμαστείτε κατάλληλα για την αναπόφευκτη ερώτηση: “Ακούς κάνα podcast;”. 

Διαβάστε περισσότερα σχετικά με το content marketing

BU+

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *