Το YouTube -μέχρι στιγμής- είναι το δεύτερο μεγαλύτερο search engine μετά τη Google. Δεδομένου αυτού η αύξηση των rankings και του engagement μπορεί να λειτουργήσει βοηθητικά για το brand που επενδύει στη YouTube SEO στρατηγική του.
Το YouTube έχει πάνω από 122 εκατομμύρια active users σε καθημερινή βάση. Το 90% αυτών ανακαλύπτει νέα brands ή και προϊόντα/ υπηρεσίες μέσα από την πλατφόρμα, γεγονός που δημιουργεί μια ευρεία κλίμακα ευκαιριών για το ecommerce. Με τη χρήση των παρακάτω SEO τεχνικών, τα brands μπορούν να πετύχουν διεύρυνση του κοινού τους, βελτίωση της online παρουσίας τους και φυσικά αλληλεπίδραση τόσο με το υπάρχον, όσο και με εν δυνάμει κοινό.
10 + 1 YouTube SEO Tips:
1. Μετονομασία του αρχείου βίντεο με αξιοποίηση των κύριων keywords
Τα brands που αξιοποιούν το YouTube πρέπει να έχουν υπ’ όψιν ότι το optimization ξεκινά πριν ακόμη κάνουν upload το βίντεο, καθώς το YouTube μπορεί να διαβάσει το file name κατά τη διαδικασία του upload. Στόχος είναι το αρχείο βίντεο να συμπεριλαμβάνει στην ονομασία του όλα τα keywords που στοχεύει το brand στην εκάστοτε περίπτωση ή φυσικά και τις διαχρονικές βασικές λέξεις-κλειδιά του.
2. Ενσωμάτωση των keywords με φυσικό τρόπο στο video title
Αφότου έχει γίνει έρευνα στα πιο relevant keywords με το υψηλότερο volume που στοχεύει το brand, πρωταρχικό μέλημα είναι η αξιοποίηση τους και στο video title, χωρίς ωστόσο να γίνεται μηχανικό spam, αλλά με φυσική ροή.
3. Optimization στο description του βίντεο
Τα brands πρέπει να έχουν κατά νου ότι στην περιγραφή μπορούν να φιλοξενηθούν μέχρι 1000 χαρακτήρες. Βασική επισημάνση είναι ότι το YouTube κάνει display τις πρώτες δύο ή τρεις σειρές του κειμένου, άρα εκεί πρέπει να δοθεί το βάρος των σημαντικών keywords.
4. Χρήση tags βάσει των popular keywords
Μέσω της χρήσης tags που σχετίζονται με το topic του βίντεο δεν ενημερώνεται μόνο ο viewer, αλλά και η ίδια η πλατφόρμα του YouTube προκειμένου να «καταλάβει» το content και το context του βίντεο.
5. Κατηγοριοποίηση του video
Άλλος ένας παράγοντας που βοηθά τόσο τον χρήστη όσο και την ίδια την πλατφόρμα να καταλάβει το είδος του περιεχομένου είναι η επιλογή κατηγορίας από τα Advanced Settings. Μέσω της κατηγορίας ομαδοποιείται το βίντεο με άλλα παρόμοιου περιεχομένου, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται σε διαφορετικές playlists και να κερδίζει exposure σε περισσότερους viewers οι οποίοι θα μπορούσαν να συμπεριλαμβάνονται στο κοινό του brand.
6. Χρήση custom thumbnail image
Το optimization και στο thumbnail image δείχνει πως το brand προσέχει την κάθε λεπτομέρεια για το περιεχόμενο που προσφέρει στο κοινό του. Είναι ίσως το κύριο στοιχείο που θα τραβήξει το βλέμμα του χρήστη καθώς θα κάνει scroll στη λίστα των αποτελεσμάτων βάσει του search term του. Οι προδιαγραφές είναι οι εξής: 1280×720 pixels, 16:9 ratio, αποθήκευση σαν τύπο αρχείου .jpg, .gif, .bmp, ή .png και max 2MB.
7. Προσθήκη subtitles & captions
Τα subtitles και τα captions επιτρέπουν στο brand να μοιραστεί τα βίντεο του με ένα ευρύτερο κοινό, συμπεριλαμβανομένων και των κωφών ή όσων αντιμετωπίζουν την οποιαδήποτε δυσκολία ακοής και των ομιλούντων άλλης γλώσσας. Η διαδικασία προσθήκης υπότιτλων και captions είναι απλή και μόνο προς όφελος της δυναμικής του καναλιού μπορεί να δράσει.
8. Προσθήκη Cards και End Screens για αύξηση του viewership
Έχεις αναρωτηθεί ποτέ τι είναι το λευκό εικονίδιο με το “i” που εμφανίζεται πάνω δεξιά όταν παρακολουθείς ένα βίντεο; Ονομάζονται Cards. Το YouTube τα περιγράφει ως “προδιαμορφωμένες ειδοποιήσεις” που εμφανίζονται στον χρήστη προκειμένου το brand να προωθήσει και άλλα βίντεο του καναλιού του. Για να τα ενσωματώσεις στα βίντεο σου δεν έχεις παρά να δεις τον τρόπο εδώ. Αντίστοιχη πληροφορία μεταφέρουν και τα end screens, αλλά, όπως μπορεί κανείς ευκόλως να μαντέψει, δε γίνονται display μέχρι που το video να τελειώσει, ενώ είναι εκ των πραγμάτων μια οπτικοποιημένη πληροφορία.
9. Προσθήκη hashtags
Τα hashtags λειτουργούν όπως και στο LinkedIn και το Instagram από την άποψη ότι αξιοποιούνται για να ενισχύσουν το περιεχόμενο με επιπλέον related terms. Εμφανίζονται ακριβώς κάτω από το βίντεο, συνεπώς είναι εύκολο το clicking και το discoverability και ενισχύουν το User Interface. Φυσικά, μπορούν να αξιοποιηθούν και στην περιγραφή του βίντεο, ωστόσο χρειάζεται προσοχή προκειμένου να μη χρησιμοποιούνται πάρα πολλά και θεωρηθεί spam από τον αλγόριθμο. Η χρήση λίγων και στοχευμένων για το brand είναι σαφώς η βέλτιστη πρακτική.
10. Δημιουργία playlist
Η ομαδοποίηση των βίντεο βάσει keyword-optimized playlists δίνουν signal στο YouTube για το τι είδους περιεχόμενο αντιπροσωπεύουν τα βίντεο αυτά. Εκτός αυτού, βέβαια, λειτουργούν και ως παράγοντας αύξησης των clicks και των rankings, δεδομένου ότι ο χρήστης θα κλικάρει από βίντεο σε βίντεο βρισκόμενος σε μια playlist.
11. Pinned comment από το ίδιο το brand σε βίντεο του
Το να αφήσει pinned comment το brand σε δικό του βίντεο μπορεί να λειτουργήσει ενισχυτικά στην αύξηση του video rankability και του engagement με το κοινό. Ένα pinned comment μπορεί να λάβει χιλιάδες like, ενώ μπορεί να είναι η αρχή για την έναρξη μιας συζήτησης με το κοινό ή την ανακοθοδήγησή του και σε άλλα platforms του brand.
Κάθε success story στο YouTube ξεκινά με engaging content, αλλά στην πραγματικότητα -εφόσον το YouTube στη συνείδηση του κοινού δεν είναι μόνο video platform, αλλά λειτουργεί και για πληροφοριακούς σκοπούς- το engagement είναι μόνο ένα από τα points της επιτυχίας. Το YouTube SEO θα μπορούσε να λειτουργήσει ως η συνταγή της επιτυχίας, δεδομένου ότι οργανικά η Google όταν πρόκειται για video search results εμφανίζει κατά 94% αποτελέσματα από το Youtube αφήνοντας ελάχιστο χώρο στον οποιονδήποτε ανταγωνιστή.