fbpx

Περισσότερες πωλήσεις στο e-shop σας με αυτά τα 7 βήματα που πρέπει να προσέξετε για να είναι γρήγορο, εύκολο στην χρήση και να “φέρνει” πωλήσεις.


Τα e-shops ήταν το μέλλον έτσι κι αλλιώς, όμως λόγω της πανδημίας τα ηλεκτρονικά καταστήματα γνώρισαν μεγάλη επιτυχία. Οι καταναλωτές πλέον έχουν μάθει πολύ καλά τις ηλεκτρονικές παραγγελίες και πληρωμές. Με το lockdown ξεκινήσαμε να παραγγέλνουμε τα εβδομαδιαία μας ψώνια από το super market. Ενώ, ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν και να παραγγέλνουν από e-shops άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας που δεν το είχαν ξανακάνει πριν.

Όσο οι καταναλωτές -και άρα πιθανοί πελάτες σας- χρησιμοποιούν e-shops, εξελίσσονται. Θέλουν το e-shop σας να είναι λειτουργικό, εύκολο στην χρήση, να φορτώνει γρήγορα και πάνω από όλα να μπορούν να αγοράσουν το αγαπημένο τους προϊόν χωρίς πολλά-πολλά. Παρακάτω θα δείτε 7 σημαντικά βήματα που πρέπει να προσέξετε αν θέλετε περισσότερες πωλήσεις στο e-shops σας.

#1 Το e-shop σας πρέπει να φορτώνει γρήγορα

Σήμερα μιλάμε για μεγάλες & γρήγορες ταχύτητες στο διαδίκτυο. Μιλάμε για τεχνολογίες όπως η οπτική ίνα που πλέον έρχεται μέσα στο σπίτι των πιθανών πελατών σας και επίσης μιλάμε για το 5G. Όλοι μας, εχουμε συνηθίσει όταν ανοίγουμε μια ιστοσελίδα τότε αυτή να φορτώνει γρήγορα. Έτσι πρέπει να είναι και το e-shop σας. Συγκεκριμένα, το ιδανικό load time πρέπει να είναι λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα.

Το e-shop σας πρέπει να είναι με τέτοιο τρόπο “χτισμένο” και προγραμματισμένο, ώστε να φορτώνει γρήγορα. Οι προγραμματιστές που έχουν αναλάβει την δημιουργία του e-shop σας, θα πρέπει να πραγματοποιήσουν μια σειρά από βελτιώσεις που θα βοηθήσουν την ταχύτητα της ιστοσελίδας σας.

Κάποια παραδείγματα είναι:

  1. Αφαίρεση λειτουργιών και πρόσθετων που δεν χρησιμοποιούν οι χρήστες σας ή γενικά δεν είναι χρήσιμα.
  2. Η μετάβαση σε γρήγορους server & web hosting.
  3. Η χρήση τεχνολογίας caching.
  4. Η συμπίεση και σμίκρυνση εικόνων.

#2 Ένα e-shop πρέπει να είναι εύκολο στην χρήση

Όταν ο πελάτης μπαίνει στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα τότε, συνήθως, έχει έναν στόχο. Να αγοράσει ένα προϊόν. Και αυτό πρέπει να του το κάνετε εύκολο. Τα κουμπιά (πχ προσθήκη στο καλάθι) πρέπει να είναι ορατά και όχι κρυμμένα. Η επιλογή ποσότητας επίσης πρέπει να είναι εύχρηστη.

Φυσικά δεν σταματάμε εκεί, ο πιθανοί πελάτες σας έχουν συνηθίσει στην ύπαρξη σελίδων με πληροφορίες για τους τρόπους αποστολής, πληρωμής και άλλες συχνές ερωτήσεις. Επομένως και το e-shop σας θα πρέπει να έχει αυτές τις σελίδες με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Σε περίπτωση που δεν βρίσκουν αυτές τις πληροφορίες θα πρέπει το τηλέφωνο του καταστήματος, το email σας και η φόρμα επικοινωνίας να είναι σε εμφανές σημείο.

#3 Το e-shop πρέπει να “πείθει” τους πελάτες σας να κάνουν εγγραφή

Όπως είπαμε και πιο πάνω, οι πιθανοί πελάτες έρχονται, συνήθως, με έναν στόχο: να αγοράσουν ένα προϊόν. Αυτό θέλουν να το κάνουν χωρίς πολλά-πολλά. Όμως, είναι εξαιρετικά σημαντικό αυτοί οι πελάτες να σας δώσουν τα στοιχεία τους (όπως ονομετεπώνυμο, email, τηλέφωνο) ώστε να μπορείτε στο μέλλον να τους στείλετε προσφορές ή χρήσιμες πληροφορίες που θα τους κάνουν να “γυρίσουν” πίσω σε εσάς (θα το δούμε πιο κάτω).

Αυτό πρέπει να το κάνετε με έναν “επώδυνο” τρόπο για τον πελάτη και ιδανικά να του δώσετε ένα κίνητρο. Έχω γράψει στο blog του Business Undercover για το guest shopping και γιατί είναι σημαντικό οι πελάτες σας να κάνουν εγγραφή στην ιστοσελίδα σας. Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει να κάνετε απλή την διαδικασία εγγραφής στο e-shop σας, πχ η φόρμα να είναι απλή, μικρή και να μην χρειάζεται πολλές πληροφορίες. Πολλά e-shops αυτό το έχουν απλοποιήσει ήδη, έχοντας ένα checkbox όπου συνήθως γράφει “Να γίνει εγραφή στο e-shop”. Όταν το κάνει check ο πελάτης, τότε του εμφανίζεται το πεδίο για να ορίσει τον κωδικό πρόσβασης του.

Αυτό, ήταν το πρώτο βήμα. Το 2ο είναι να δώσετε ένα κίνητρο στον πελάτη. Γιατί ο πελάτης σας να κάνει εγγραφή στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα όταν δεν του δίνετε κίνητρο; Αν κάνει εγγραφή τι θα κερδίσει; Γιατί να μπει σε αυτή την διαδικασία; Πχ μπορείτε να του δίνετε ένα εκπτωτικό κουπόνι στα γενέθλια του ή να μαζεύει πόντους όπου μπορεί να εξαργυρώσει σε μελλοντικές αγορές.

Τι είναι First-Party Data; Πως μπορείτε να συλλέξετε και που σας βοηθάνε;

#4 Το e-shop σας δεν πρέπει να το φτιάξει κάποιος που απλά μπορεί να το κάνει με χαμηλό κόστος

Το e-shop σας είναι το κατάστημα και η βιτρίνα σας και πρέπει να επενδύσετε σε αυτό. Είναι σημαντικό να αποφύγετε επιχειρήσεις και ανθρώπους που κατασκευάζουν e-shops και 1) δεν έχουν εμπειρία σε αυτά και 2) δεν έχουν ασχοληθεί με σημαντικά e-commerce projects.

Ο λόγος είναι ο προφανής, δεν θα γίνει σωστά η κατασκευή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος και αυτό στο μέλλον θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα. Είναι πολύ συνηθισμένο e-shops, που έχουν επενδυθεί λίγα χρήματα σε αυτά, να έχουν σχεδιαστεί και αναπτυχθεί με λάθος τρόπο. Με μια πληθώρα από άχρηστα plugins και τελικά μια πολύ κακή εμπειρία χρήσης από τους πιθανούς σας πελάτες. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι με έναν πελάτη όταν θέλαμε να συνδέσουμε ένα WooCommerce e-shop στο Facebook Shop & Instagram Shop, τα καταφέραμε με πολύ κόπο και μεγάλο κόστος καθώς το e-shop ήταν κακοφτιαγμένο και δεν γινόταν συντήρηση από κάποιον. Εξίσου σημαντικό είναι να γίνει σωστή εγκατάσταση εργαλείων όπως το Google Analytics & Facebook Pixel. Αυτά θα μας βοηθήσουν να μετράμε από που ήρθαν οι πελάτες μας, πόσα χρήματα ξόδεψαν και θα μπορούμε να τους “στοχεύσουμε” με διαφημιστικές καμπάνιες.

Ειλικρινά μιλώντας, η εγκατάσταση του WooCommerce δεν είναι δύσκολη. Για την ακρίβεια μπορεί να γίνει με πολύ λίγα clicks. Όμως, πρέπει να επέμβουν προγραμματιστές με γνώσεις και εμπειρία ώστε να τα κάνουν όλα να λειτουργούν άψογα και σε αρμονία. Επομένως, αν τα βάλουμε κάτω όλα αυτά, το κόστος είναι μεγαλύτερο από το να μιλήσετε εξ’ αρχής με μια καλή εταιρεία στον κλάδο και ειδίκευση στα e-shops.

Μπορείτε να ακούσετε αυτό το επεισόδιο από το Business Undercover. Μιλάμε για το τι είναι το Shopify και πως μπορείτε να ξεκινήσετε το e-shop σας εκεί.

#5 Το e-shop σας πρέπει να είναι “ψηλά” στην Google!

Το Search Engine Optimization είναι μια σειρά από τεχνικές βελτιώσεις και βελτιώσεις στον τρόπο γραφής στις σελίδες σας όπου βοηθούν για να σας κατατάσουν πιο ψηλά οι μηχανές αναζήτησης.

Αυτό είναι must και πρέπει να σας ενδιαφέρει καθώς πρόκειται να φέρει περισσότερες πωλήσεις στο e-shop σας. Σκεφτείτε να ψάξει κάποιος “γυναικεία παπούτσια για τρέξιμο” και να βγεί η σελίδα σας στα πρώτα αποτελέσματα χωρίς να έχετε δαπανήσει χρήματα για διαφήμιση.

Φυσικά δεν πρέπει να μείνουμε μόνο στις τεχνικές βελτιώσεις και στον καλύτερο τρόπο γραφής. Σημαντική προϋπόθεση για τις μηχανές αναζήτησης είναι η ιστοσελίδα και το e-shop μας να ενημερώνεται συχνά. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε επενδύοντας στην δημιουργία περιεχομένου για το blog μας. Για παράδειγμα αν πουλάτε προϊόντα άθλησης μπορείτε να συνεργαστείτε με προπονητές, γυμναστές και διατροφολόγους και να γράφουν συμβουλές σε μορφή blog post.

#6 Κάποιος πρέπει να συντηρεί το e-shop σας

Πρέπει να σκέφτεστε το e-shop σας σαν έναν ζωντανό οργανισμό που θέλετε να “φέρνει” περισσότερες πωλήσεις. Ενώ δεν πρέπει να σκέφτεστε ότι επενδύσατε μια φορά το Χ ποσό και όλα θα δουλεύουν όπως πρέπει να δουλεύουν για τα επόμενα πολλά χρόνια. Θα πρέπει να συνεργαστείτε μια έναν προγραμματιστή ή μια εταιρεία ώστε να κάνει τις απαραίτητες τεχνικές διεργασίες. Οι τεχνικές διεργασίες περιλαμβάνουν αναβαθμίσεις του λογισμικού του e-shop σας, ζητήματα ασφαλείας και προβλήμα που πιθανών να προκύψουν.

Ένας λόγος ακόμη είναι ότι οι πελάτες κάνοντας εγγραφή στο e-shop σας τότε σας εμπιστεύονται τα δεδομένα τους και εσείς πρέπει να ακολουθήσετε μια σειρά από διαδικασίες ώστε να διασφαλίσετε ότι αυτά δεδομένα θα είναι ασφαλή. Έχοντας ανθρώπους που παρακολουθούν και αναβαθμίζουν το e-shop σας τότε μπορείτε να κοιμάστε ήσυχος τα βράδια.

#7 Οι πελάτες σας πρέπει να σας προτιμήσουν ξανά και ξανά

Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και εσείς θέλετε περισσότερες πωλήσεις. Με λίγα κλικ οι πιθανοί σας πελάτες μπορούν να επισκεφτούν ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών, να βρουν το προϊόν που είδαν από εσάς και να το αγοράσουν σε χαμηλότερη τιμή. Μια λάθος αντίδραση σε αυτό είναι να χαμηλώσετε τις τιμές σας. Και είναι λάθος γιατί οι ανταγωνιστές σας θα το καταλάβουν και θα χαμηλώσουν και αυτοί ακόμη περισσότερο τις δικές τους τιμές μέχρι που κάποιος θα σταματήσει γιατί πολύ ξεκινάει να “μπαίνει μέσα” η επιχείρηση.

Ο στόχος μας είναι να κάνουμε τους πελάτες να μας προτιμήσουν ξανά και ξανά δημιουργώντας εξαιρετική σχέση μαζί τους. Φυσικά και προσπαθούμε να έχουμε χαμηλές τιμές όμως παράλληλα…

  1. Προσπαθούμε να παρέχουμε εξαιρετική εξυπηρέτηση απαντώντας στα μηνύματα χρηστών & πελατών.
  2. Όταν προκύψει κάποιο πρόβλημα (πχ έγινε αποστολή λάθος προϊόντος) πρέπει να δείξουμε κατανόηση, να ζητήσουμε συγγνώμη και να δώσουμε μια λύση στο πρόβλημα. Οι πελάτες σας πρέπει να καταλάβουν πως σας έχουν δίπλα τους και όχι απέναντι τους, ακόμη και αν πρόκειται για δικό τους λάθος εσείς πρέπει να είστε εκεί για αυτούς.
  3. Δημιουργήστε προστιθεμένη αξία για αυτούς, προσπαθήστε να τους “έχετε από κοντά” με πολλούς τρόπους. Ένα τρόπος είναι στους εγγεγραμμένους πελάτες να τους στείλετε συμβουλές ανάλογα με το τι αγοράζουν. Πχ αν πολλές γυναίκες αγοράζουν αθλητικά ρούχα, ξεκινήστε να στέλνετε συμβουλές σε αυτές για τρέξιμο, yoga, κτλ. Ή μια ακόμη ιδέα είναι να εκμεταλλευτείτε ανερχόμενα μέσα, όπως το podcasting. Οι ιδέες είναι πολλές και η δημιουργικότητα δεν έχει ταβάνι. Δοκιμάστε και μετρήστε τα αποτελέσματα.

Κλείσιμο: Το e-shop σας είναι το κατάστημα σας και πρέπει να το προσέχετε

Το ηλεκτρονικό σας κατάστημα είναι όπως το φυσικό σας κατάστημα, με την διαφορά πως βρίσκεται στο internet. Αν στο φυσικό σας κατάστημα σπάσει μια σωλήνα νερού τότε είναι λογικό να φέρετε άμεσα έναν ειδικό να διορθώσει το πρόβλημα. Το ίδιο ισχύει και στο e-shop σας. Σίγουρα δεν πρόκειται να “σπάσει” κάποια σωλήνα με νερό, όμως θέλει φροντίδα και επίβλεψη. Πρέπει να είναι up-to-date για να λυθούν προβλήματα στην ταχύτητα, ασφάλεια και απόδοση αλλά πρέπει να το βελτιώνετε με νέα προϊόντα, κατηγορίες και να αλλάζετε την “βιτρίνα” σας.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει κάτι από αυτά:

O314 Creative Marketing Services

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *