fbpx
Τι είναι το Phygital; Και το παράδειγμα της έκθεσης You & AI

Τι είναι το Phygital; Και πώς συνδυάζοντας το Physical & Digital συνδέουμε τον online με τον offline κόσμο και δημιουργούμε εξαιρετικές εμπειρίες; Το παράδειγμα της έκθεση You & AI.


Τις προηγούμενες μέρες βρεθήκαμε στην Αθήνα, ήμασταν ενήμεροι για την έκθεση You & AI του Ιδρύματος Ωνάση και η αλήθεια είναι πως θέλαμε πολύ να την επισκεφτούμε.

Παρά τον καύσωνα που επικρατούσε εκείνες τις μέρες, πήγαμε στο Πεδίον του Άρεως και μας εντυπωσίασε τόσο η ίδια η έκθεση όσο και η Phygital εμπειρία που δημιούργησαν οι διοργανωτές της έκθεσης.

Τι είναι το Phygital;

Phygital είναι όταν συνδυάζουμε τον offline κόσμο (physical) με τον online κόσμο (digital). Αυτό γίνεται με διάφορους τρόπους και ιδέες. Ο πιο απλός τρόπος είναι με τα, γνωστά σε όλους, QR Codes.

Ναι αλλά γιατί να το κάνουμε αυτό; Οι λόγοι είναι πολλοί και οι ιδέες που μπορούμε να σκεφτούμε δεν έχουν ταβάνι. Για παράδειγμα σε ένα μουσείο, οι ταμπέλες που αναφέρουν την ιστορία του κάθε εκθέματος θα μπορούσαν να έχουν QR Codes που θα πηγαίνουν τους επισκέπτες σε μια ειδική σελίδα που αφορά το εκάστοτε έκθεμα. Σε αυτή την σελίδα μπορούμε να υποστηρίζουμε πολλές γλώσσες, όπου διαφορετικά, δεν θα χωρούσαν σε μια ταμπέλα. Ή σε άτομα με προβλήματα όρασης να υπήρχε το κείμενο σε μορφή ήχου. Ακόμη, θα μπορούσαμε να έχουμε και κάποιο επιπλέον υλικό όπως βίντεο και φωτογραφίες.

Φυσικά, το Phygital δεν αφορά αποκλειστικά μουσεία και εκθέσεις, αφορά και καταστήματα. Αν σας ενδιαφέρει, μπορείτε να δείτε το κατάστημα της Nike στο Los Angeles.

Η έκθεση You & AI του Ιδρύματος Ωνάση

Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για την έκθεση You & AI του Ιδρύματος Ωνάση. Η έκθεση ήταν “απλωμένη” στο Πεδίον του Άρεως. Εκεί υπήρχαν εκθέματα με οθόνες και ηχεία που αφορούσαν την τεχνητή νοημοσύνη και πως θα είναι το μέλλον με αυτή.

Σε κάθε ένα από τα 25 εκθέματα υπήρχε η “ταμπέλα” που ανέφερε κάποιες πληροφορίες για το έκθεμα στα Ελληνικά και στα Αγγλικά. Εκτός από αυτές τις πληροφορίες, υπήρχε και το σχετικό QR Code.

Αξίζει να αναφέρουμε πως τα περισσότερα κινητά πλέον δεν χρειάζονται κάποιο app για να διαβάσουν QR Codes. Αυτή η λειτουργία είτε είναι ενσωματωμένη στην εφαρμογή “Κάμερα”, είτε η εφαρμογή είναι προ-εγκατεστημένη.

Σκανάροντας το QR Code άνοιγε μια σελίδα που αφορούσε το συγκεκριμένο έκθεμα, εκεί μπορούσαμε να διαβάσουμε ακόμη περισσότερες πληροφορίες για αυτό και το καλύτερο ήταν ότι μπορούσαμε να ακούσουμε το κείμενο.

Το συγκεκριμένο παράδειγμα της έκθεσης You & AI ήταν ένα, θα μπορούσαμε να πούμε, απλό παράδειγμα Phygital εμπειρίας και σίγουρα υπάρχουν ήδη (και θα υπάρξουν στο μέλλον) πιο διαφορετικές και νέες ιδέες γύρω από τον τομέα.

Thessaloniki Goes Phygital!

Τέλος, ένα ωραίο και καινούργιο παράδειγμα είναι και η πόλη της Θεσσαλονίκης. Σε κεντρικούς δρόμους της πόλης συναντάμε νέες ταμπέλες όπου αναφέρουν την οδό και έχουν ένα QR Code πάνω τους. Σκανάροντας το QR Code, μπορούμε να διαβάσουμε πληροφορίες για την συγκεκριμένη οδό.

via Parallaxi Mag

Το Phygital είναι ένας τρόπος να δημιουργήσουμε όμορφες εμπειρίες για τους επισκέπτες της πόλης, έκθεσης ή του καταστήματος μας. Εκτός από την όμορφη εμπειρία που παρέχουμε, είναι σημαντικό το ότι μπορούμε εύκολα να προσθέσουμε, αλλάξουμε και διορθώσουμε το περιεχόμενο της σελίδας όπου διαφορετικά, στο παράδειγμα της ταμπέλας, για να κάνουμε κάτι τέτοιο ίσως είχε μεγάλο κόστος και δεν θα μπορούσε να γίνει άμεσα.

Όσο γινόμαστε ακόμη πιο άνετοι με την μετάβαση από offline σε online περιβάλλοντα, σίγουρα θα το δούμε πολύ περισσότερο στο μέλλον.

Αξίζει να ακούσετε μια όμορφη συζήτηση για το μέλλον και την νέα πραγματικότητα στο digital marketing με τον Δημήτρη Δημητριάδη.

BU+

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *