fbpx

Ο Χρήστος Σπαθαράκης, CEO & Co-Founder του Ferryhopper, έρχεται στο Business Undercover για να μας μιλήσει για το πως είναι να κάνεις scale-up ένα startup και από 4 εργαζόμενους να φτάνει σε περισσότερους από 150.

Από την ιδέα που προκύπτει από την επαφή και τον εντοπισμό ενός προβλήματος, σε μια επιχείρηση με μεγάλη αγορά, πλήθος εργαζομένων και μεγάλο τζίρο.

Αυτή είναι, ίσως, μία από τις ιδανικές πορείες που μπορεί να ακολουθήσει ένα startup.

Να ξεκινήσει την επιχειρηματική του δραστηριότητα και να πετύχει το πολυπόθητο growth.

Σε αυτό το ταξίδι ανάπτυξης, σχεδόν τίποτα δεν παραμένει ίδιο με την πρώτη μέρα. Δημιουργούνται νέες ανάγκες, νέες διαδικασίες, νέοι στόχοι, νέες υποχρεώσεις.

Και όχι μόνο.

Γιατί πέρα από τις διαδικασίες, παράλληλα με το startup, εξελίσσονται και οι ίδιοι του οι άνθρωποι.

Και ακριβώς αυτή την πλευρά του growth ενός startup θα “εξετάσουμε” στο σημερινό μας επεισόδιο!

Στην παρέα μας βρίσκεται ο Χρήστος Σπαθαράκης, CEO & Co-Founder του Ferryhopper, για να συζητήσουμε για το πώς είναι να είσαι ο CEO σε ένα startup που μεγαλώνει σε περίπου 7 χρόνια από τα μόλις 3 άτομα, σε περισσότερα από 150.

Πιο συγκεκριμένα, συζητήσαμε:

  • Ποια ήταν τα κύρια milestones που οδήγησαν στο scale up
  • Πώς βίωσε o Χρήστος αυτό το growth; Πώς έχει εξελιχθεί ο ρόλος και οι αρμοδιότητες του ως CEO
  • Πώς επηρέασε αυτό το scale up τη δυναμική και την κουλτούρα της εταιρίας;
  • Πώς έχουν εξελιχθεί οι διαδικασίες και το management μέσα στην εταιρεία. Τα νέα processes και layers που έχουν δημιουργθεί
  • Πώς καταφέρνουν να διατηρούν τo start up mentality και να συνεχίζουν να καινοτομούν
  • Πώς πετυχαίνουν την ισορροπία μεταξύ βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στρατηγικών
  • Τι του λείπει από την περίοδο πριν το scale up και τι του αρέσει στον τωρινό του ρόλο που δεν μπορούσε να γίνει πριν

Βρείτε τον Χρήστο & το Ferryhopper

Ferryhopper, η πρωτοπόρος πλατφόρμα κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Το Ferryhopper είναι η πανεύκολη πλατφόρμα κράτησης ακτοπλοϊκών που δημιουργήθηκε το 2016 για να λύσει ένα εξαιρετικά συνηθισμένο και επίπομονο πρόβληματα των καλοκαιρινών ταξιδιωτών, την αγορά εισιτηρίων για τη μετακίνηση από νησί σε νησί και όχι μόνο.

Ιδρυτές του startup είναι οι Χρήστος Σπαθαράκης, Βασίλης Λαχανάς, Παναγιώτης Σαράφης και Aiden Short, οι οποίοι 7 χρόνια πριν εντόπισαν ένα πρόβλημα: το να συνδυάσεις ακτοπλοϊκά εισιτήρια ήταν μια πολύ δύσκολη διαδικασία.

Και αυτό ήταν το ερέθισμα για να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό marketplace όπου οι ταξιδιώτες μπορούν να βρουν εισιτήρια για όλες τις απευθείας διαδρομές αλλά και όλους τους δυνατούς συνδυασμούς δρομολογίων, για περισσότερους από 500 προορισμούς στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αφρική.

Πλέον, το Ferryhopper έχει επεκτείνει επιτυχημένα τη δραστηριότητα της και στις αγορές της Ιταλίας, της Κροατίας, της Ισπανίας και άλλων χωρών της Μεσογείου και της Βόρειας Ευρώπης και παρέχει υπηρεσίες για 90+ ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Η εξελικτική πορεία του Ferryhopper από το 2016 έως σήμερα

Ξεκινώντας με μοναδικούς υπαλλήλους της εταιρείες τους 4 ιδρυτές το 2016, το Ferryhopper κατάφερε σε μόλις 7 χρόνια να κάνει ένα επί-37,5 growth στο δυναμικό της και πλέον να έχει φτάσει σε περισσότερους από 150 εργαζόμενους.

Πρώτη “νίκη” της εταιρείας αποτελεί η διάκριση της στο διαγωνισμό Νέων Επιχειρηματιών του sir Στέλιου Χατζηιωάννου καθώς και το Envolve Award Greece, όπου κέρδισαν το πρώτο βραβείο, μόλις στα πρώτα δύο χρόνια δραστηριότητας τους.

Η χρηματοδότηση δεν άργησε να έρθει και το 2019 το Metavallon VC και η εταιρεία easyGroup, του Sir Στέλιου Χατζηιωάννου, στον οποίο ανήκουν και όλα τα εμπορικά σήματα easy,  προχώρησαν σε επένδυση Seed Round στο Ferryhopper ύψους 600.000 ευρώ.

Κομβική χρονιά για την εταιρεία αποτέλεσε το 2020, με όλους τους περιορισμούς μετακίνησης που επέφερε και την μείωση της αγοράς του τουρισμού. Πώς κατάφερε να ανταπεξέλθει και να παραμείνει “ζωντανό” το startup; Με τη Series A’ χρηματοδότηση από τις LAUNCHub, Metavallon VC και easyGroup, ύψους 2.6 εκατ. ευρώ, μια επένδυση που την βοήθησε να αυξήσει το δυναμικό της και να επεκταθεί στην Ευρώπη.

Καταφέρνοντας να ανανεώσει την ιστοσελίδα και το app της και δείχνοντας τα αποτελέσματα που μπορεί να φέρει, το Ferryhopper κέρδισε την εμπιστοσύνη των επενδυτών και για ακόμη μια φορά το 2022, όπου εξασφάλισε νέα χρηματοδότηση ύψους 5 εκατ. ευρώ, με βασικό επενδυτή την Piton Capital, επενδυτικό fund με έδρα το Λονδίνο, και τη συμμετοχή των LAUNCHub Ventures και Metavallon VC.

Μέχρι σήμερα, το Ferryhopper έχει πουλήσει παραπάνω από 5 εκατομμύρια εισιτήρια και έχει παρέχει ακτοπλοϊκά προς 500 προορισμούς σε 26 χώρες. Μάλιστα, το mobile app του startup έχει εγκατασταθεί σε κινητές συσκευές περισσότερες από 1.500.000 φορές.

Το Ferryhopper στην εποχή του AI

Το Ferryhopper δεν έχει αναπαυθεί στην επιτυχία που έχει γνωρίσει μέχρι σήμερα και προσαρμόζεται και στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Η εταιρεία λάνσαρε πριν λίγες μέρες το δικό της ChatGPT plugin, για να δώσει τη δυνατότητα σε εκατομμύρια χρήστες να προγραμματίσουν τα καλοκαιρίνα τους ταξίδια με τη βοήθεια του AI!

Πιο συγκεκριμένα, με αυτό το plugin οι χρήστες του ChatGPT θα μπορούν να παίρνουν εξατομικευμένες προτάσεις σχετικά με ακτοπλοϊκές διαδρομές, προορισμούς και τιμές μέσα από ένα φιλικό και εύχρηστο περιβάλλον.

* Sponsored content

BU+

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.