Social Commerce

Social Commerce: Πως μπορεί μια επιχείρηση να αξιοποιήσει το Facebook & Instagram Shop με την Όλγα Πιτσαρή από την Boldot.

Σίγουρα είναι ένας από τους πιο ανερχόμενους κλάδους του e-commerce. Το 2020 η παγκόσμια αγορά έφτασε τα 89,4 δισ. δολάρια και μέχρι το 2027 προβλέπεται να ανέλθει στα 604,5 δισ.!

Σε συνδυασμό με την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και υπηρεσιών όπως το AR (Επαυξημένη Πραγματικότητα), το Voice Commerce (Εμπόριο που γίνεται με φωνητικές εντολές) και τα Last Mile Logistics (Τελευταίο στάδιο μεταφορών), το Social Commerce είναι κάτι που θα μας απασχολήσει σίγουρα.

Στο επεισόδιο συζητάμε:

  • Τι περιλαμβάνει το Social Commerce
  • Ποια Social Media είναι κατάλληλα
  • Πως μπορούν να το αξιοποιήσουν οι επιχειρήσεις
  • Τι είναι το Shoppable content & πως θα αλλάξει τον τρόπο που αγοράζουμε online

Βρες την Όλγα Πιτσαρή και την Boldot

Social Commerce

Με αυτό τον όρο, χαρακτηρίζουμε την αξιοποίηση των social media ως ένα κανάλι πωλήσεων. Δηλαδή, ολόκληρη η εμπειρία της αγοράς, από την αναζήτηση ως την πληρωμή ενός προϊόντος, συμβαίνεις εντός μιας social media πλατφόρμας.

Έτσι, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποκτούν μία παραπάνω διάσταση πέρα από την επικοινωνία και το engagement με το κοινό μας. Πλέον, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τα νέα, αλληλεπιδράσουν με χρήστες & brands και να κάνουν τις αγορές τους σε μια μορφή one-stop-shop experience, εντός της ίδια εφαρμογής.

Είναι ένας κλάδος του e-commerce που θα παίξει κεντρικό ρόλο στο μέλλον. Το 2020 η παγκόσμια αγορά έφτασε τα 89,4 δισ. δολάρια και μέχρι το 2027 προβλέπεται να ανέλθει στα 604,5 δισ.!

Σύμφωνα με έρευνα του Sprout Social, ήδη το 73% των επιχειρήσεων έχουν εντάξει το Social Commerce στη στρατηγική τους και διαθέτουν τα προϊόντα τους μέσω των social media. Υπολογίζεται πως μέσα στα επόμενα 3 χρόνια, αυτό το ποσοστό θα ανέλθει στο 79%!

Πηγή: https://sproutsocial.com/insights/data/harris-insights-report/

Μέχρι σήμερα, οι μεγαλύτερες πλατφόρμες που το υποστηρίζουν είναι το Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok & Snapchat.

Διαφορές με το E-commerce

Το e-commerce, δηλαδή το ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι ο ευρύτερος κλάδος της αγοράς και πώλησης προϊόντων online. Αυτές οι ενέργειες γίνονται μέσα από ιστοσελίδες, δηλαδή τα e-shops, ή branded εφαρμογές.

Το Social Commerce μετακινεί την παραπάνω διαδικασία εντός των social media.

Γιατί μας νοιάζει αυτό; Πάνω από το 55% του online traffic προέρχεται από κινητές συσκευές, όπου παρατηρείται μεγαλύτερο ποσοστό εγκατάληψης του καλαθιού στα e-shops (cart abandonment rate).

Μια και θέλουμε να έχουμε όσο το δυνατόν χαμηλότερο ποσοστό εγκατάληψης και καθώς το 96,4% των social media χρηστών στην Ελλάδα συνδεόνται μέσω του κινητού τους, το Social Commerce είναι μια εξαιρετική λύση.

Γιατί να εντάξεις το Social Commerce στη στρατηγική σου

Αν για κάποιο λόγο κρατάς μια επιφυλακτική στάση προς το Social Commerce, αυτοί είναι οι 3 κορυφαίοι λόγοι να αλλάξεις γνώμη.

Εμφανίσου σε περισσότερους πιθανούς/ες πελάτες

Πολύ απλά όσοι/ες χρήστες, του εκάστοτε social media που έχεις στήσει το δικό σου shop, ενδιαφέρονται για το είδος των προϊόντων σου, είναι δυνητικοί πελάτες.

Περίπου το 81% του αγοραστικού κοινού αναζητεί ένα προϊόν στο Facebook & Instagram πριν το αγοράσει. Επίσης, το 48% των χρηστών του Pinterest, το χρησιμοποιεί για την εύρεση και αγορά προϊόντων.

Συγκέντρωσε feedback για τα προϊόντα σου

Είτε λανσάρεις ένα νέο προϊόν, είτε θέλεις το feedback του κοινού σου για κάποιο παλιό, τα social media είναι το μέρος να ρωτήσεις.

Οι χρήστες μπορούν να σχολιάζουν, αποθηκεύουν, κάνουν tag φίλους/ες στα posts των προϊόντων σου, δίνοντας ένα άμεσο feedback για την απήχηση του.

Επίσης, μέσα από τα stories στο Instagram, μπορείς να δημιουργήσεις polls, κάνεις ερωτήσεις ή ζητήσεις ερωτήσεις σχετικά με ένα προϊόν. Έτσι, θα γνωρίζεις την γνώμη του κοινού σου πολύ απλά και γρήγορα.

Σε όλα τα παραπάνω, έχουμε την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουμε μαζί τους/ις, ενδυναμώνοντας τις σχέσεις μας και καλλιεργώντας πιστούς πελάτες.

Μειώνει τις τριβές στη διαδικασία της αγοράς

Καθώς κάνει scroll στην αρχική σελίδα, στο search ή ψάχνει προϊόντα στο Shops, ένας/μια χρήστης μπορεί να αγοράσει ένα προϊόν που βλέπει μέσα σε λίγα κλικς, χωρίς να βγει καν από την εφαρμογή.

Όσο πιο ομαλή είναι η διαδικασία της αγοράς ενός προϊόντος, τόσο μεγαλύτερα και τα ποσοστά του conversion. Κάθε επιπλέον landing page που χρειάζεται να επισκεφθεί ένας/μια πελάτης, είναι σημεία στα οποία μπορεί να αλλάξει γνώμη, χάσει το ενδιαφέρον ή την υπομονή και φύγει από το funell.

Τι πιο ομαλό από το να δω ένα προϊόν στο feed μου και μέσα σε λίγα κλικς να το αγοράσω, χωρίς να φύγω ποτέ από το app;

Συμπέρασμα

Το Social Commerce συνδυάζει 2 από τις μεγαλύτερες τάσεις της εποχής μας, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα social media.

Oι μεγαλύτερες πλατφόρμες έχουν ήδη ενσωματώσει, ακόμα και δημιουργήσει ξεχωριστά sections εντός της εφαρμογής τους, αφιερωμένα στο Social Commerce.

Όσες επιχειρήσεις επιλέξουν να το αξιοποιήσουν, θα είναι εκείνες που θα βγουν κερδισμένες.

Μάθε ακόμη περισσότερα για το digital marketing από το Business Undercover.

BU+

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *