Κατηγορίες
Management Επεισόδια

Καινοτομώντας στο Δημόσιο Τομέα: Το παράδειγμα του Δήμου Τρικκαιών — Χάρης Καλλιάρας

Ο Χάρης Καλλιάρας, σύμβουλος στρατηγικής και επιχειρηματικής σχεδίασης του Δήμου Τρικκαιών, στο Business Undercover.

Στο επεισόδιο θα μάθεις:

  • Τις καινοτόμες δράσεις του Δήμου Τρικκαιών
  • Τις νέες τεχνολογίες που έχουν υιοθετήσει & αναπτύξει
  • Τα αποτελέσματα σε τοπικό, εθνικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο
  • Το όραμα και τα σχέδια του Δήμου για το μέλλον

Βρες τον Χάρη Καλλιάρα

Βρες τον Δήμο Τρικκαίων

Συντονίσου στο SpotifyApple PodcastsGoogle Podcasts & Castbox

Όταν σκεφτόμαστε για καινοτομία, συνήθως το μυαλό μας πηγαίνει στον ιδιωτικό τομέα.

Startups και μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας ή χρηματοοικονομικών είναι αυτές που καινοτομούν και αλλάζουν τον τρόπο που ζούμε και δουλεύουμε.

Όμως, μια εξαιρετικά θετική έκπληξη και παράδειγμα καινοτομίας του Δημοσίου, αποτελεί ο Δήμος Τρικκαιών.

Ήδη από το 2017, ο νέος Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας, που Δημοτικό Συμβούλιο κατά πλειοψηφία, θέσπισε 6 πυλώνες καινοτομίας. Σε αυτούς του πυλώνες θα βασιζόταν και η δράση του νεοσύστατου Οργανισμού.

Καινοτομίες του Δήμου Τρικκαιών

#1 Τμήμα Έξυπνης Πόλης – Smart City

Το τμήμα είναι υπεύθυνο για θέματα οργάνωσης, προγραμματισμού, ανάπτυξης, καινοτομίας, ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, τουρισμού, επιχειρηματικότητας, μεταφορών, περιβάλλοντος, διαφάνειας, εσωτερικού ελέγχου και διασφάλισης ποιότητας.

Η δημιουργία του έγινε με δεδομένο τον σχεδιασμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τρεις πυλώνες: έξυπνη, βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη.

Οι Έξυπνες πόλεις είναι ένας νέος τρόπος αστικής διακυβέρνησης και διαχείρισης, στον οποίον, οι ψηφιακές τεχνολογίες θα παίζουν κύριο ρόλο στη βελτίωση των σχέσεων και των ροών σε μία δεδομένη περιοχή.

Αποστολή του νέου τμήματος είναι η δημιουργία και εφαρμογή καινοτόμων στρατηγικών, σύμφωνα με τις πολιτικές της πολιτικής ηγεσία και τις σύγχρονες τάσεις σε εθνικό, Ευρωπαϊκό και Διεθνές επίπεδο.

Επιπλέον, η τεχνική υποστήριξη της εσωτερικής οργάνωσης του, Δήμου με εργαλεία και μετρικές, καθώς και η υποστήριξη της διασύνδεσης του Δήμου με την τοπική κοινωνία και την οικονομία.

#2 Κόμβος Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας – GiSeMi Hub

Ο Κόμβος Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας – GiSeMi Hub αποτελεί τον επιταχυντή διάχυσης της τεχνογνωσίας που παράγεται στην ακαδημαϊκή κοινότητα, τα ερευνητικά κέντρα/ινστιτούτα και τους παραγωγικούς φορείς των Τρικάλων.

Αποτελεί μία κοινή πρωτοβουλία του Δήμου Τρικκαίων και της e-Trikala A.E., με στόχο στόχο την ανάδειξη νέων καινοτόμων επιχειρηματικών ιδεών, οι οποίες δίνουν λύσεις στις προκλήσεις και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονες πόλεις.

Στον Κόμβο έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενηθούν ομάδες νέων ανθρώπων που έχουν μία καινοτόμο επιχειρηματική ιδέα και θέλουν να την εξελίξουν σε startup.

Επιπλέον, startups που θέλουν να βελτιώσουν τις επιχειρησιακές τους λειτουργίες, καθώς και εταιρείες που θέλουν να αναπτυχθούν ή να διαφοροποιήσουν τη δραστηριότητά τους.

Ο Κόμβος αποτελεί μια πολύ όμορφη και στοχευμένη προσπάθεια του Δήμου Τρικκαιών να αναδείξει το ανθρώπινο κεφάλαια που διαθέτει, να υποστηρίξει την τοπική ανάπτυξη, καθώς και να διαμορφώσει μια τοπική παραγωγική ταυτότητα.

#3 Λεωφορείο χωρίς οδηγό

Το λεωφορείο χωρίς οδηγό είναι το project που έκανε τα Τρίκαλα γνωστά παγκοσμίως. Πλέον, αποτελεί ένα από τα αξιοθέατα της πόλης, καθώς αποτελεί μια παγκόσμια καινοτομία.

Το project ξεκίνησε το 2014-2015 στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος CityMobil2 και τέθηκε σε πιλοτική εφαρμογή για 6 μήνες.

Μαζί με τα Τρίκαλα, άλλες 4 πόλεις και συγκεκριμένα το Μιλάνο, η Λεόν, το Λα Ροσέλ και το Βαντάα συμμετείχαν στο ίδιο πρόγραμμα.

Η διαφορά μεταξύ τους ήταν ότι τα Τρίκαλα δρομολόγησαν το λεωφορείο σε μη ελεγχόμενο αστικό περιβάλλον ενώ οι άλλες 4 πόλεις σε μη αστικό περιβάλλον.

Το λεωφορείο ήταν προγραμματισμένο να κινείται σε χαρτογραφημένη διαδρομή μέσω δορυφόρου (GPS). Ανέπτυσσε ταχύτητα 10-12 χλμ. την ώρα και ήταν εξοπλισμένο περιμετρικά με αισθητήρες που αντιλαμβάνονταν οποιοδήποτε σταθερό ή κινητό εμπόδιο.

Μόλις εντόπιζε εμπόδιο σε απόσταση 2,5 μέτρων επιβράδυνε ταχύτητά, ενώ εάν το εμπόδιο παρέμενε στο 1,5 μέτρο σταματούσε αυτόματα.

Το 2019, η αναπτυξιακή εταιρεία του Δήμου Τρικκαίων e-Trikala, προκήρυξε διαγωνισμό προμήθειας 2 αυτόματων λεωφορείων (χωρίς οδηγό).

Τα λεωφορεία θα δρομολογηθούν σε δύο αστικές γραμμές, συνδέοντας το κέντρο της πόλης με τα ΣΕΦΑΑ (πρώην ΤΕΦΑΑ) και με τον σταθμό των ΚΤΕΛ.

Στόχος είναι τα δύο αυτά οχήματα να ενταχθούν πλέον μόνιμα στην καθημερινότητα των πολιτών και να εκτελούν δύο διαδρομές 4 και 5 χιλιομέτρων αντίστοιχα.

Τα δύο λεωφορεία, που θα παραληφθούν μέσα από τη διαδικασία του παραπάνω διαγωνισμού, θα αποτελούν μετεξέλιξη του πειραματικού mini bus που κυκλοφόρησε το 2015.

Μπορείς να ακούσεις περισσότερα για την επιχειρηματικότητα μας στα υπόλοιπα επεισόδια μας!

Διάβασε περισσότερα στο blog μας.

Πως σου φάνηκε;
BU+

Πες μας τι σκέφτεσαι 👇

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *