Η Εριφίλη Γούναρη, Founder του The Z Link, στο Business Undercover για μια συζήτηση γύρω από το Generation Z Marketing.
Στο επεισόδιο συζητάμε:
- Τι είναι η Generation Z
- Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν αυτή τη γενιά από τις προηγούμενες
- Πως επηρεάζουν αυτά τα χαρακτηριστικά τη στρατηγική επικοινωνίας των brands
- Ποια είναι τα δημοφιλέστερα κανάλια επικοινωνίας – ποια η διαφοροποίηση της αλληλεπίδρασης με κάθε κανάλι
- Πως μπορούν οι επιχειρήσεις να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους ως προς τη Gen Z
- Λάθη προς αποφυγή
Βρες την Εριφίλη και την Z Link
Λογαριασμοί που ακολουθεί η Εριφίλη στο Twitter
Μια από τις νέες γενιές που έχει ξεκινήσει να απασχολεί τους/ις marketers και τις επιχειρήσεις, αποτελεί η Generation Z.
Υπολογίζεται πως το 32% του παγκόσμιου πληθυσμού, ανήκει πλέον σε αυτή τη γενιά, κάτι που την καθιστά ένα από τα μεγαλύτερα αγοραστικά κοινά μετά τους millenials.
Τα άτομα που αυτής της γενιάς έχουν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τους διαφοροποιούν από τις προηγούμενες, χαρακτηριστικά που οι επιχειρήσεις πρέπει να δώσουν βάση ώστε να επικοινωνήσουν όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερο μαζί τους.
Τι είναι η Generation Z
Η Generation Z ή αλλιώς Gen Z, είναι η γενιά που ακολουθεί τους Millenials και προσδιορίζει τους ανθρώπους που γεννήθηκαν από το 1996 έως το 2012.
Είναι η πρώτη γενιά που χαρακτηρίζεται ως digital native, δηλαδή μια γενιά που μεγάλωσε με πρόσβαση στο διαδίκτυο και σε φορητές συσκευές.
Χρησιμοποιεί social media όπως το Instagram, το Youtube, το Snapchat και το TikTok τόσο για επικοινωνία όσο και για διασκέδαση.
Πέρα από αυτή τη χρήση, ένα μεγάλο ποσοστό αυτής της γενιάς πρόκειται να ακολουθήσει μια επαγγελματική καριέρα βασισμένη στο digital περιβάλλον.
Η άνοδος των influencers, καθώς και η υποστήριξη που παρέχουν οι περισσότερες πλατφόρμες στους creators για δημιουργία εσόδων, έχουν δώσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις.
Παράλληλα, αρκετά άτομα αυτής της γενιάς θέλουν να αξιοποιήσουν το διαδίκτυο για να υλοποιήσουν τις δικές τους επιχειρηματικές ιδέες.
Χαρακτηριστικά της Generation Z
Ένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά της, είναι η υποστήριξη της ατομικής αλήθειας. Οι Gen Z’s σέβονται το διαφορετικό και δεν δέχονται να θέσουν την ταυτότητα σου σε καλούπια και να βάλουν ταμπέλες.
Υποστηρίζουν brands με συμπεριληπτικές (inclusive) στρατηγικές, που δεν κάνουν διακρίσεις, αλλά συνδέουν και συνδυάζουν τα μοναδικά χαρακτηριστικά του καθενός και της κάθε μιας.
Παράλληλα, θέλουν να κάνουν διάλογο με τα brands, να εκφράσουν τη γνώμη τους σε ζητήματα που τους/ις αφορούν και αποδοκιμάζουν όποιο είδος φίμωσης, ειδικά στο ψηφιακό περιβάλλον.
Αν και δεν τους ενδιαφέρουν οι απόλυτες αλήθειες, δεν έχουν ρομαντική προσέγγιση στις καταστάσεις. Βλέπουν την πραγματικότητα όπως, με πρακτικό τρόπο.
Τι χρειάζεται να κάνουν τα brands
Οι επιχειρήσεις, πρέπει να αποκτήσουν ένα μεγαλύτερο σκοπό, πέρα από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του.
Επιπλέον, χρειάζεται να λαμβάνουν θέση και να επικοινωνούν τα πιστεύω και τις θέσεις τους, για κρίσιμα ζητήματα.
Έτσι, θα δείξουν την αυθεντικότητα τους και θα μπορέσουν να συνδεθούν περισσότερο με αυτή τη γενιά.
Τέλος, είναι απαραίτητο να προσαρμόσουν το περιεχόμενο τους ώστε να είναι σύντομο, to the point και να τραβάει γρήγορα την προσοχή, καθώς η Gen Z είναι η γενιά με το μικρότερο attention span.
Μπορείς να ακούσεις περισσότερα για τις τάσεις του 2021 στη στρατηγική και το περιεχόμενο, στο επεισόδιο μας με τον Τάσο Βελιάδη.