Η θέση στην κατάξη των αποτελεσμάτων της Google είναι ο νο. 1 παράγοντας του traffic στο site μας. Σε αυτό το επεισόδιο συζητάμε για το “πως να ανέβω στα αποτελέσματα της Google”.
Links Επεισοδίου:
- Google Search Console – Έλεγχος επισκεψιμότητας & απόδοσης αναζήτησης
- Ubersuggest – Ανάλυση επισκεψιμότητας, keywords κ.α.
- SEO Site Checkup – Έλεγχος της ποιότητας του SEO ενός site
- Similar Web (Google Chrome Extension) – Εμφάνιση του traffic, keywords κ.α. για τρίτα websites που εμφανίζονται σε μια αναζήτηση
- Keyword Surfer (Google Chrome Extension) – Εμφάνιση του όγκου αναζητήσεων για ένα keyword/ερώτηση, προτάσεις keyword & παρόμοιων όρων κ.α. για μια αναζήτηση
Έχεις αναρωτηθεί ποτέ τι κάνει ένα website να δέχεται περισσότερες επισκέψεις από ένα άλλο, ενώ και τα 2 αφορούν τον ίδιο τομέα;
Ίσως η ερώτηση να είναι περιττή μια και διαβάζεις αυτό το άρθρο, αλλά ο παράγοντας που επηρεάζει περισσότερο το traffic μιας ιστοσελίδας είναι η κατάταξη της στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.
Μάλιστα, η ακριβής θέση που θα λάβει είναι εκείνη που επηρεάζει περισσότερο. Βλέπουμε πως ακόμα και για 1 θέση διαφορά, υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις στο % των οργανικών clicks που δέχεται (Organic CTR).
Οι 3 πρώτες θέσεις συγκεντρώνουν σχεδόν το 63% όλων των οργανικών (μη πληρωμένων) clicks μιας αναζήτηση!
Καταλαβαίνουμε πως η κατάταξη όντως μετράει. Οπότε, πως μπορούμε να τη βελτιώσουμε;
Όπως θα είναι προφανές, επενδύοντας στο SEO ή αλλιώς στη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας μας για τις μηχανές αναζήτησης.
Τι είναι το SEO
To SEO είναι ακρωνύμιο του όρου Search Engine Optimization, δηλαδή της Βελτιστοποίησης για Μηχανές Αναζήτησης.
Είναι το σύνολο της στρατηγικής & των ενεργειών που εφαρμόζει μια επιχείρηση για να κάνει το website της πιο φιλικό για τις μηχανές αναζήτησης αλλά και τ@ς ίδι@ς τ@ς χρήστ@ς.
Σκοπός του SEO είναι η άνοδος του website μας στην κατάταξη της Google, ώστε να δεχόμαστε περισσότερες & ποιοτικότερες επισκέψεις.
Στην πράξη διακρίνουμε 2 μέρη στο SEO:
- On-site SEO
- Off-site SEO
On-site SEO
Το on-site ή on-page SEO αφορά τη βελτιστοποίηση των στοιχείων του website, με στόχο την υψηλότερη κατάταξη στην Google.
Αυτά τα στοιχεία περιλαμβάνουν τη δομή, σχεδιασμό & περιεχόμενο της ιστοσελίδας.
Πέρα από την επίδραση που έχει στην κατάταξη μας, το on-site SEO βοηθά τ@ς επισκέπτες να καταλάβουν εύκολα και γρήγορα αν ένα website περιέχει την απάντηση στο query που αναζήτησαν.
Πρακτικά, βοηθά τις ίδιες τις μηχανές αναζήτησης να δουν την ιστοσελίδας μας όπως θα την έβλεπε ένας/μια χρήστης. Έτσι, μπορούν να αποφασίσουν με μεγαλύτερη ακρίβεια για το ποια σελίδα τ@ν εξυπηρετεί περισσότερο από μια άλλη, οπότε και να την εμφανίσει υψηλότερα.
Off-site SEO
Το off-site ή off-page SEO χαρακτηρίζει τις ενέργειες που κάνουμε εκτός του website μας για να βελτιώσουμε τη θέση του στα rankings της Google.
Περιλαμβάνει τη βελτίωση της αντίληψης που έχουν οι μηχανές αναζήτησης και οι χρήστες για την αξία της ιστοσελίδας μας.
Μέσα από PR ενέργειες & συνεργασίες με άλλους publishers, θέλουμε να δημιουργήσουμε links προς το site μας από άλλες σελίδες, άρθρα, βίντεο κλπ (off-site link building).
Όσα περισσότερα links από τρίτους publishers οδηγούν στο website μας, τόσο μεγαλώνει το κύρος του. Έτσι, οι μηχανές αναζήτησης θα το εμφανίζουν υψηλότερα στα αποτελέσματα, γιατί θα θεωρούν πως πιθανώς να περιέχει την απάντηση στο ερώτημα ενός/μιας χρήστη.
Τι επηρεάζει το on-site SEO
Μια και έχουμε να κάνουμε με μηχανές αναζήτησης και κυρίως τη Google, οι παράγοντες που επηρεάζουν το SEO σίγουρα δεν θα μπορούσαν να μετρηθούν στα δάχτυλα.
Στην πραγματικότητα, οι παράγοντες που επηρεάζουν το SEO είναι τουλάχιστον 200 (οι παράγοντες που γνωρίζουμε)!
Για το on-site SEO αντίστοιχα, είναι αρκετοί. Οι κυριότεροι από αυτούς είναι:
- Περιεχόμενο
- Links που χρησιμοποιούμε
- Ταχύτητα φόρτωσης
- Χρήση Σχήματος (Schema)
- Δομή των URLs
- Προσαρμοστικότητα στο κινητό (Mobile friendliness)
- Page metadata
Τι επηρεάζει το off-site SEO
Θα μπορούσαμε να πούμε πως ο πυρήνας του off-site SEO είναι το backlink building. Δηλαδή, η συνεργασία με τρίτες πλατφόρμες που θα περιέχουν δικά μας links, τα οποία οδηγούν σε ένα συγκεκριμένο landing page του website μας.
Ένα site με πολλά backlinks, δηλαδή πολλές εξωτερικές πηγές traffic, αξιολογείται ως έμπιστο από την Google, οπότε εμφανίζεται πιο ψηλά στα rankings.
Υπάρχουν 3 κατηγορίες links:
- Οργανικά. Είναι links που οδηγούν στο site μας, αλλά έχουν προστεθεί στο περιεχόμενο ενός τρίτου publisher χωρίς εμείς να έχουμε κάνει κάποια κίνηση για συνεργασία. Για παράδειγμα, αν έχουμε πλούσιο περιεχόμενο σχετικά τις καταδύσεις, είναι πολύ πιθανό σελίδες με παρόμοιες θεματικές να βάλουν ως πηγή ένα από τα άρθρα/βίντεο/posts μας.
- Συνεργατικά. Είναι backlinks που προέρχονται από συνεργασίες με media ή influencers, οι οποί@ κοινοποιούν το περιεχόμενο μας, έχωντας ως βάση μια συγκεκριμένη στρατηγική. Για παράδειγμα, αν θέλουμε να ξεκινήσουμε να εμφανιζόμαστε στις πρώτες θέσεις για την αναζήτηση του όρου “μαθήματα κατάδυσης Αθήνα”, θα πρέπει να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερα backlinks από τρίτους στη σελίδα μας, στο αντίστοιχο περιεχόμενο.
- Χειροκίνητα. Πέρα από την αναφορά από τρίτους, μπορούμε να προσθέσουμε backlinks προς το site μας και οι ίδι@. Αυτό γίνεται προσθέτοντας links ως απαντήσεις ερωτημάτων σε forum, blogs social media κλπ.
Μπορείς να ακούσεις περισσότερα για το πως μπορείς να βελτιώσεις τη θέση σου στα αποτελέστατα της Google, στο επεισόδιο στην αρχή του άρθρου!