Η περίοδος του Black Friday και η επερχόμενη των χριστουγέννων είναι από τις πιο κερδοφόρες για μια επιχείρηση με κάποιες να σημειώνουν έως και 25-30% του ετήσιου τζίρου τους σε αυτό το διάστημα.
Παρόλο που τα τελευταία χρόνια βλέπουμε μια πτώση στην αναζήτηση των καταναλωτών για προσφορές Black Friday, η περίοδος αυτή παραμένει μια μεγάλη ευκαιρία για πολλούς.
Πέρασε λοιπόν το Black Friday και κάνατε την προσπάθεια σας, είχατε πωλήσεις ή περιμένατε καλύτερα αποτελέσματα, το ερώτημα τώρα είναι πως θα κρατήσετε του πελάτες που προσεγγίσατε? Το ερώτημα αυτό είναι σοφό και το τι θα κάνετε μετά είναι εξίσου σημαντικό αν όχι πιο σημαντικό από το Black Friday Strategy σας.
Προσωπικά σκέφτομαι το Black Friday ως ένα τρόπο να τραβήξω όσους περισσότερους νέους πελάτες δίνοντας τους μια γεύση από τα προϊόντα μου ώστε να καταφέρω να δημιουργήσω customer loyalty και να παραμείνουν. Τι να κάνετε λοιπόν μετά το Black Friday? Πάμε να δούμε σε 7 απλά βήματα.
1ο Βήμα – Στατιστικά
Δώστε βάση στα στατιστικά το όποια συλλέξατε κατά αυτή την περίοδο τόσο από τις PPC καμπάνιες όσο και από τα Analytics.
Περίμενετε δύο με τέσσερις εβδομάδες να δείτε αν κάποια προϊόντα επιστραφούν ή αν έχετε κάποια θέματα με την εξυπηρέτηση πελατών. Αυτά πρέπει να επιλυθούν ώστε να προχωρήσετε στην επόμενη φάση του business strategy σας.
2ο Βήμα – Έλεγχος
Αν νομίζετε ότι τα κάνατε όλα σωστά online απλά οι πελάτες δεν αγοράζουν με τίποτα, μην τα ρίξετε όλα στην οικονομία ή στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.
Πριν επενδύσετε λεφτά στις διαφημίσεις δείτε την εξυπηρέτηση πελατών σας, τα reviews σας και πόσο αργεί το delivery των προϊόντων σας.
Είναι πολύ πιθανόν να σας έχει επηρεάσει το αόρατο χέρι του word of mouth. Κάποιος πηγαίνει στο σάιτ σας βλέπει είναι έτοιμος να αγοράσει – ρωτάει τριγύρω και του λένε όχι μακριά!! Χρειάζεται λοιπόν να φτιάξετε το operations σας και μετά να προσπαθήσετε να προσεγγίσετε πελάτες μέσω retargeting.
3ο Βήμα – Retargeting
Αφού έχετε συλλέξει όλα αυτά τα δεδομένα από τους νέους πελάτες και έχετε φροντίσει το operations σας να είναι στο καλύτερο δυνατό επίπεδο, είναι η ώρα να τους ξανα προσεγγίσετε.
Να θυμάστε πως η προσοχή ( customer attention ) είναι ο νέος χρυσός πράγμα που την κάνει πολύτιμη αλλα και δύσκολη να την αποκτήσεις. Πώς να το κάνετε λοιπόν?
Βήμα 4ο – Γνωρίστε το κοινό σας / Retarget των πελατών που ήδη έχετε
Επικεντρωθείτε σε συγκεκριμένα τμήματα κοινού για να εμφανίσετε σχετικά προϊόντα και προωθήσεις. Ο καθένας θέλει να δει κάτι διαφορετικό και ενδιαφέρον σε εκείνον.
Για αυτό τον λόγο δημιουργείστε όσο το δυνατόν περισσότερα ad groups και διαφορετικά ads μέσα σε αυτά για να δείτε τι δουλεύει και τι όχι. Κάντε το retargeting έχοντας στο μυαλό σας την συμπεριφορά των πελατών σας και την προέλευση τους (Facebook, Instagram κλπ.). Αυτό θα μειώσει το κόστος ανά κλικ και θα αυξήσει την επιτυχία σας.
Βήμα 5ο – Χρησιμοποιήστε δυναμικές διαφημίσεις προβολής
Τα Dynamic Display Ads βοηθούν στην εκ νέου στόχευση των πελατών σας προσαρμόζοντας τις διαφημίσεις ώστε να εμφανίζονται τα προϊόντα και οι εικόνες με τις οποίες έχουν αλληλεπιδράσει στο παρελθόν στο website σας.
Αυτές οι διαφημίσεις προβολής υπενθυμίζουν στους χρήστες να επιστρέφουν για προϊόντα που τους ενδιαφέρουν. Μπορούν επίσης να προτείνουν σχετικά προϊόντα κάνοντας των πελάτη σας να αγοράσει περισσότερα αντικείμενα που ταιριάζουν. Για παράδειγμα αν δείχνουμε ένα φόρεμα, μια τσάντα θα εμφανιστεί προωθώντας το ως μια καλή ιδέα να το σετάρετε.
Βήμα 6ο – Αποφύγετε το Ad Fatigue
Το Ad Fatigue ( η κόπωση των διαφημίσεων ) συμβαίνει όταν το κοινό σας βλέπει τη διαφήμιση σας τόσες φορές που τελικά σταματάει να τον ενδιαφέρει και την προσπερνάει..
Ένας απλός τρόπος για να αποφευχθεί αυτό είναι να ορίσετε ένα όριο συχνότητας στις διαφημίσεις σας. Μπορείτε να ελέγξετε το κοινό που θέλετε διότι πελάτες που δεν έχουν επισκευθεί εδώ και καιρό το website σας χρειάζεται να βλέπουν τις διαφημίσεις σας πιο συχνά.
Μην ξεχνάτε επίσης να εναλλάσσετε τις διαφημίσεις σας ώστε να υπάρχει ποικιλία στο τι βλέπει το κοινό σας αλλά έτσι θα δείτε και ποια ads έχουν καλύτερα αποτελέσματα.
Βήμα 7ο – Ποιοτικό και Ελκυστικό Υλικό
Τέλος, φροντίστε το υλικό σας ( content ) να είναι ποιοτικό και ελκυστικό αλλά και να κάνετε πολλά Α/Β τεστ ώστε να δείτε τι πραγματικά δουλεύει. Όσο πιο γρήγορα κάνετε λάθη τόσο πιο γρήγορα θα βρείτε ποια είναι η καλύτερη στρατηγική για την επιχείρηση σας.
Τελικές Σκέψεις
Κάνοντας όλα τα παραπάνω θα είστε σε καλύτερη θέση να κρατήσετε όχι μόνο τους πελάτες που αποκτήσατε στο Black Friday αλλά και όσους είναι πιστοί στην επιχείρηση σας για καιρό.
Πολλές επιχειρήσεις ξεκινάνε το σχεδιασμό του επόμενου Black Friday ακριβώς την επόμενη μέρα, άλλες πάλι λίγο πιο κοντά. Σε όποια κατηγορία και αν ανήκει η δική σας επιχείρηση αυτό το checklist είναι ένας καλός οδηγός να έχετε στο νου σας για να σχηματίσετε το Black Friday Strategy σας για τον επόμενο χρόνο.