Digital Marketing το 2022: Τι trends περιμένουμε να δούμε; Και που να επενδύσετε χρόνο και χρήματα;
Το 2022 έχει ήδη ξεκινήσει και πρέπει να βεβαιωθείτε ότι η επιχείρηση σας είναι έτοιμη να μείνει updated με όλες τις αλλαγές, εξελίξεις και trends.
Αν ακολουθείτε το Business Undercover θα είδατε και ένα νέο βίντεο στο YouTube! Ο αγαπημένος μας Τάσος Βελιάδης, Chief Strategist της Socialab, δημιουργήσει ένα σύντομο βίντεο που μοιράζεται μαζί μας τα trends του 2022 όσον αφορά την διαφήμιση και το digital.
(Σχεδόν) Όλοι είναι στο TikTok!
Το 2021 ήταν η χρονιά του TikTok καθώς αρκετούς μήνες του 2021 βρέθηκε πάνω από την Google. Φυσικά, δεν χρειαζόμασταν ένα τέτοιο στατιστικό για να καταλάβουμε την δύναμη της πλατφόρμας. Στο συγκεκριμένο μέσο πλέον βρίσκονται πολλές ηλικιακές ομάδες σύμφωνα με το Business of Apps, 28% των χρηστών είναι κάτω των 18 ετών, 35% αυτών ανήκουν στο group 19-29 ετών, 18% στο group 30-39 και 19% στο 39+.
Όσον αφορά την Ελλάδα, η έρευνα του Hootsuite για τα social media μας δίνει κάποια σημαντικά inputs. Για παράδειγμα το potential audience άνω των 18 ετών που μπορούμε να κάνουμε target είναι 2,28 εκατ.
Σαν TikTok user, έχω δει πολλά και εντυπωσιακά Ελληνικά profiles που κάνουν εξαιρετική δουλειά. Από την Έφη Ρομποτή που εργάζεται ως Μαιευτήρας & Χειρουργός Γυναικολόγος έως και τον Dietgram.
Το Influencer Marketing είναι ακόμη εδώ και λειτουργεί μια χαρά
Οι influencers υπάρχουν και θα υπάρχουν για αρκετό καιρό ακόμη. Γιατί να μην τους αξιοποιήσετε λοιπόν;
Μπορείτε να δοκιμάσετε τους influencers στο marketing mix σας και να δείτε ποι@ είναι πιο αποτελεσματικός για την επιχείρηση σας, το brand και τα προϊόντα σας. Πρέπει να συνεργαστείτε με έναν micro-influencer ή με έναν πιο μεγάλο;
Φυσικά δεν μπορώ σε λίγες λέξεις να σας απαντήσω, όμως το έκανε με εξαιρετικό τρόπο η Φανή Σοφιανού στο επεισόδιο μας που αφορά τους influencers, το influencer marketing και πως να συνεργαστείτε με αυτούς.
Marketing & Privacy: Μια σχέση που περνάει κρίση
Το 2021 ήταν μια δύσκολη χρονιά για το digital marketing & performance καθώς το θέμα του απορρήτου απασχολεί ένα σεβαστό μέρος των καταναλωτών.
Αν είστε πιστοί ακόλουθοι του Business Undercover θα έχετε ακούσει σίγουρα στα επεισόδια μας να αναφερόμαστε για την Apple και τα iOS updates που δίνουν την δυνατότητα στους χρήστες να ελέγξουν διάφορα privacy features. Στο τέλος της μέρας αυτά τα features επηρεάζουν τα στατιστικά που βλέπουν οι marketers και πως στοχεύουν το κοινό που επιθυμούν.
Στην χώρα μας το ποσοστό των iOS & macOS users δεν είναι τόσο μεγάλο ώστε να μας επηρεάζουν αυτά τα features σε μεγάλο βαθμό. Όμως σίγουρα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για το μέλλον καθώς είναι πολύ πιθανό αντίστοιχα features να εμφανιστούν και στο Android.
Εξαιρετικά σημαντικό είναι να προσθέσουμε στην στρατηγική μας για το νέο έτος τα first-party data που στο Business Undercover έχουμε μια σειρά από επεισόδια, άρθρα και how-to!
Το Clubhouse έφυγε, το podcasting όχι
Το Clubhouse ήρθε, έκανε τον χαμό του και έπειτα έφυγε. Για μεγάλο χρονικό διάστημα, όποτε έμπαινα στην εφαρμογή (καταλάθος κυρίως) δεν έβλεπα ποτέ Ελληνικό δωμάτιο. Πρόσφατα βέβαια, οι φίλοι μας Δημήτρης Δημητριάδης και Άγγελος Περλέγκας θα κάνουν come-back με το δωμάτιο τους που αφορά τα crypto.
Η ουσία είναι το audio και πως αυτό θα συνεχίσει να υπάρχει στη ζωή μας. Το podcasting είναι ένας από τους τρόπους που θα αλληλεπιδρούμε με το audio-format. Μπαίνετε στο Spotify και κάθε μέρα υπάρχει και ένα διαφορετικό-νέο podcast! Και αυτό είναι καλό! Το Ελληνικό κοινό μαθαίνει και εκπαιδεύεται για το podcasting, τι είναι, πώς ακούω και κυρίως ψυχαγωγείται και διασκεδάζει.
Επίσης στο Business Undercover έχουμε μια σειρά από επεισόδια, άρθρα και how-to για το πώς να ξεκινήσετε το podcast σας. Φυσικά, αν δεν έχετε τον χρόνο, την ενέργεια και θέλετε το podcast σας να το αναλάβει μια έμπειρη ομάδα, η O314 είναι εδώ.
Καλό το digital marketing, αλλά θέλει περισσότερη στρατηγική
Με τόσα tools, agencies και digital marketers εκεί έξω είναι λογικό να μπερδευτείτε. Πολλές επιχειρήσεις που παλιά δεν ήταν στα social media, πλέον είναι. Όμως, δεν αρκεί να δημοσιεύετε στο Instagram και στο Facebook το φυλλάδιο προσφορών σας. Πρέπει να υπάρχει περισσότερη στρατηγική πίσω από την κάθε δράση που κάνετε και φωτογραφία-post-blog post που ανεβάζετε.
Στο τέλος της ημέρας, κάθε τι που δημοσιεύετε με το όνομα του brand σας είναι ένα μήνυμα που μεταδίδετε στο κοινό σας. Και εκτός από το μήνυμα που θέλετε να επικοινωνήσετε, πρέπει η εκάστοτε ενέργεια να επιστρέφει κάτι στο brand σας, είτε είναι awareness είτε conversions.
LinkedIn: Μεγαλώνει συνεχώς και εσείς πρέπει να είστε (ενεργό) κομμάτι αυτού
Το LinkedIn μεγαλώνει και γίνεται σημαντικό κομμάτι της marketing στρατηγικής πολλών επιχειρήσεων.
Ένας στόχος σας (αν δεν είναι ήδη), πρέπει να είναι το LinkedIn, το οποιό μπορεί να βοηθήσει το brand της επιχείρησης σας ή το personal brand σας. Ένα από τα αγαπημένα μου παραδείγματα είναι το company page του efood όπου δημοσιεύουν ωραία & ενδιαφέρον posts που αφορούν κυρίως την κουλτούρα τους.
Spoiler alert: Πρόκειται να ανέβει σύντομα επεισόδιο για το LinkedIn με την Έθελ Αγγελάτου!
Trend-to-follow για το νέο έτος: Stay tuned στο Business Undercover!
Το Business Undercover ετοιμάζεται για το 2ο έτος και αν η κατάσταση με τον Covid βελτιωθεί, ετοιμαστείτε γιατί πρόκειται να ανακοινώσουμε πολλές και ενδιαφέρον ενέργειες.
Αυτό που προτείνω, είναι κάνετε εγγραφή στο newsletter μας γιατί εκεί ενημερώνεστε για όλα και πρώτοι.
Δεύτερο spoiler alert: το newsletter μας αποκτά το όνομα “BU Community” και σύντομα θα ανανεωθεί με περισσότερο περιεχόμενο!