fbpx
Employer Brand

Η απόδοση μιας επιχείρησης βασίζεται στην απόδοση των υπαλλήλων της. Πως μπορεί η επιχείρηση μας να ελκύει εξαιρετικά παραγωγικούς ανθρώπους με το Employer Brand της;

Από την εξυπηρέτηση πελατών έως τις διοικητικές θέσεις, όσο περισσότερες ικανότητες και ταλέντο διαθέτουν οι εργαζόμενοι μιας εταιρείας, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η συνολική παραγωγικότητα. Ο τρόπος που μια εταιρεία μπορεί να ελκύει ταλέντο, είναι δημιουργώντας ένα επιτυχημένο Employer Brand.

Σε μια πρόσφατη έρευνα σε πάνω από 600.000 υπαλλήλους, παρατηρήθηκε πως όσοι-ες παρουσίαζαν υψηλή παραγωγικότητα (high performers) είναι 400 φορές πιο αποδοτικοί-ες απ’όσους-ες έχουν μέση παραγωγικότητα (average performers). Περαιτέρω έρευνες έχουν δείξει πως όσο αυξάνεται η πολυπλοκότητα της εργασίας, αυτό το χάσμα παραγωγικότητας μπορεί να εκτοξευθεί και στο 800%.

Τι είναι το Employer Brand

Το Employer Brand αποτελεί τη φήμη μιας επιχείρησης, ως τόπος εργασίας. Δηλαδή, το Employer Brand, είναι η εικόνα που προβάλλει μια εταιρεία ως εργοδότης σε όλους-ες τους-ις δυνητικούς-ες εργαζόμενους-ες.

Αυτή η φήμη, υπάρχει είτε συνειδητά, είτε ασυνείδητα. Από τη στιγμή που μια εταιρεία επικοινωνεί τη διάθεση της να προσλάβει υπαλλήλους, ταυτόχρονα δημιουργείται ένα Employer Brand για αυτήν.

Είναι ένας τομέας της επιχείρησης, που χρειάζεται να χτιστεί με στρατηγικό τρόπο. Αρχικά, έχοντας στο μυαλό το τι είδους υπαλλήλους θέλει να προσελκύσει. Έπειτα, τηρώντας τις υποσχέσεις απέναντι τους.

Ακούστε το επεισόδιο μας για το Employer Branding και πως μια επιχείρηση ελκύει ταλέντο.

Πως να δημιουργήσω ένα επιτυχημένο Employer Brand

  1. Προσδιορίστε τους στόχους της εταιρείας σας. Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε δηλώσει ρητά το που θέλουμε να φτάσουμε και το τι θέλουμε να πετύχουμε. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουμε να βρούμε τους ανθρώπους που θα μας βοηθήσουν να φτάσουμε εκεί.
  2. Αναρωτηθείτε για το είδος των υπαλλήλων που χρειάζεστε στην επιχείρηση σας. Αν ο κλάδος σας απαιτεί δημιουργικότητα, αντίστοιχα θα χρειάζεστε ανθρώπους που θα έχουν ιδέες – όχι παρωχημένες – και που θα σκέφτονται “out of the box”. 
  3. Εντοπίστε ποιοι ρόλοι στην εταιρεία σας είναι οι σημαντικότεροι για να πετύχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν η επιχείρησης σας δραστηριοποιείται στην παροχή υπηρεσιών, τότε θα χρειάζεστε εξαιρετικά ικανούς-ες ικανές πωλήτες-τριες και εξαιρετικά ικανούς υπαλλήλους εξυπηρέτησης πελατών.
  4. Συγκεντρώστε τα χαρακτηριστικά των ήδη εργαζομένων στην εταιρεία σας. Έτσι, θα αναγνωρίσετε το είδος των υπαλλήλων, που ελκύεται αυτή τη στιγμή. Τρέξτε μια έρευνα που θα αφορά τα ενδιαφέροντα, τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους και αξιολογείστε τα αναλόγως το στόχο σας ως επιχείρηση.
  5. Αναγνωρίστε ποια είναι τα ελκυστικά χαρακτηριστικά της εταιρείας σας ως τόπος εργασίας. Γιατί κάποιος-α να εργάζεται στην επιχείρηση σας; Ποια είναι η μοναδική σας Πρόταση Αξίας ως Εργοδότης-τρια (Εmployer Value Proposition). Τι έχει να αποκομίσει ένας υπάλληλος από εσάς; Είναι το ανταγωνιστικό πακέτο αποδοχών, επιπλέον δωρεάν ώρες εκπαίδευσης, bonuses με ταξίδια, δυνατότητα εργασίας εκτός γραφείου; Βρείτε τι σας κάνει μοναδικούς ως επιχείρηση και επικοινωνήστε το.
  6. Δημιουργήστε ένα ρητό πλάνο για το πως θα τηρήσετε τις υποσχέσεις σας. Όπως είπαμε στην εισαγωγή, το να ελκύσουμε ταλέντο είναι το πρώτο επίπεδο του Employer Brand. Το δεύτερο είναι όντως να δώσουμε στους υπαλλήλους μας όσα τους επικοινωνήσαμε.

Τι να προσέξετε στην στρατηγική σας

  1. Πρώτα προσδιορίστε τους στόχους της εταιρείας σας και μετά σκεφτείτε τι είδους ανθρώπους χρειάζεστε.  Αν δεν έχετε ένα ξεκάθαρο στόχο, δε θα μπορέσετε να βρείτε και να κρατήσετε τους κατάλληλους ανθρώπους γιατί δε θα γνωρίζετε το τι ζητάτε από εκείνους αλλά και ούτε τι μπορείτε να τους προσφέρετε.
  2. Μην ακολουθήσετε τη λογική των trends και του τι φαίνεται άλλες εταιρείες να κάνουν. Είναι εξαιρετικά σημαντικό το Employer Brand σας να είναι αυθεντικό και όντως να περιγράφει την κουλτούρα που έχετε στην εταιρεία σας.
  3. Μην υπόσχεστε περισσότερα από όσα μπορείτε να προσφέρετε. Το να μην τηρούμε τις υποσχέσεις μας ως εργοδότες-τριες είναι από τα κύρια στοιχεία που οδηγούν στην δημιουργία κακής φήμης για την εταιρεία μας.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το πως να δημιουργήστε ένα επιτυχημένο Employer Brand, ακούγοντας το σχετικό επεισόδιο μας με την Σοφία Παναγιωτίδου!

BU+

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *