fbpx

Εάν σκέφτεστε να προωθήσετε το προϊόν ή την υπηρεσία σας στο διαδίκτυο, δύο μέθοδοι του digital marketing που θα συναντήσετε είναι το SEO και η PPC.

Αυτό εγείρει το ερώτημα ποια μέθοδο επιλέγετε και ποια είναι καλύτερη για εσάς; Θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα αναλύοντας 6 βασικές διαφορές μεταξύ των δύο.  Αλλά πρώτα, πρέπει να δούμε τι είναι το SEO και τι η PPC.

Τι είναι το SEO;

Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) είναι η διαδικασία εμφάνισης της καταχώρισης σας σε μια μηχανή αναζήτησης (Google)  για να αποκτήσετε επισκεψιμότητα χωρίς να πληρώσετε τη μηχανή αναζήτησης. Με τη συγκεκριμένη τεχνική στέλνουμε σήματα στην Google για το περιεχόμενο του website μας.

Τι είναι το PPC;

Η πληρωμή ανά κλικ (PPC) στο Google είναι η διαδικασία εμφάνισης της καταχώρισης του ιστότοπού σας στη μηχανή αναζήτησης της Google επί πληρωμή. Πληρώνετε στην Google κάθε φορά που γίνεται κλικ στην καταχώρισή σας. Ποιες είναι όμως οι άλλες διαφορές τους?


Διαφορά 1 – Χρόνος βελτιστοποίησης

Η πρώτη διαφορά μεταξύ των δύο μεθόδων είναι ο χρόνος που απαιτείται για να ξεκινήσει η επισκεψιμότητα.

Με τη PPC, μπορείτε να αρχίσετε να εμφανίζεστε στην κορυφή της Google αμέσως μετά την έγκριση των διαφημίσεών σας. Σε αυτό παίζει ρόλο το πως έχετε χτίσει τις διαφημίσεις καθώς και την ανταγωνιστικότητα.

Αντίθετα, με το SEO, θα χρειαστεί χρόνος για να στείλετε σήματα που θα επηρεάσουν την Google για να δείξει την καταχώρηση του ιστότοπου σας. Αυτή η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει μήνες αν ξεκινάτε τώρα. 

Διαφορά 2 – Οι οργανικές καταχωρίσεις θεωρούνται περισσότερο αξιόπιστες

Μερικοί χρήστες τείνουν να αγνοούν τις πληρωμένες καταχωρήσεις και κάνουν κλικ μόνο σε οργανικές. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα σε πιο τεχνικά κατατοπισμένους χώρους όπου οι χρήστες μπορεί να γνωρίζουν περισσότερο τις μεθόδους ψηφιακού μάρκετινγκ. Μερικοί χρήστες θεωρούν τις διαφημίσεις ενοχλητικές και spammy οπότε δεν τις εμπιστεύονται.

Διαφορά 3 – Μόνο η PPC μπορεί πραγματικά να σας οδηγήσει στη θέση 1

Η Google κερδίζει άμεσα χρήματα από τα PPC κλικ, ενώ δεν κερδίζει άμεσα χρήματα από τα οργανικά. Ως εκ τούτου, είναι προς το συμφέρον της Google οι χρήστεςι να κάνουν κλικ σε καταχωρίσεις PPC αντί για οργανικές καταχωρίσεις. Για το λόγο αυτό, οι διαφημίσεις εμφανίζονται πάνω από τις οργανικές λίστες.

Διαφορά 4 – Οι καταχωρίσεις της PPC θα σταματήσουν μόλις σταματήσετε να επενδύετε σε αυτές

Η PPC απαιτεί από τον διαφημιστή να επενδύει συνεχώς. Τη στιγμή που θα σταματήσετε να ρίχνετε χρήματα στις διαφημίσεις, αυτές θα σταματήσουν εντελώς να εμφανίζονται στη Google και η επισκεψιμότητά προς το website σας θα σταματήσει.

Αντίθετα, παρόλο που το SEO χρειάζεται πολύ περισσότερο χρόνο για να αρχίσει να φέρνει κόσμο στο website, μόλις ξεκινήσετε να λαμβάνετε επισκεψιμότητα, αυτή θα συνεχιστεί. Αν οι προσπάθειές σας για βελτιστοποίηση είναι στοχευμένες, θα περιμένετε να λαμβάνετε traffic ακόμη και αφού σταματήσετε να επενδύετε στο SEO. 

Διαφορά 5 – Η PPC σας δίνει μεγαλύτερο έλεγχο

Το SEO απαιτεί από εσάς να στέλνετε σχετικά σήματα και στη συνέχεια να ελπίζετε ότι θα αρχίσετε να συλλέγετε επισκεψιμότητα από το είδος των λέξεων-κλειδιών που θέλετε να στοχεύσετε. Αντίθετα, η PPC σάς επιτρέπει να επιλέξετε τον τύπο επισκεψιμότητας που στοχεύετε.

Όχι μόνο μπορείτε να επιλέξετε τις λέξεις-κλειδιά στις οποίες θέλετε να εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας, αλλά μπορείτε επίσης να επιλέξετε την τοποθεσία, την ηλικιακή ομάδα, το φύλο και τη συσκευή του χρήστη που πραγματοποιεί την αναζήτηση. Αυτό σας δίνει την ευκαιρία να βρεθείτε μπροστά σε άτομα που είναι πιο πιθανό να ενδιαφέρονται για το προϊόν σας.

Διαφορά 6 – Οι οργανικές καταχωρίσεις μπορούν να βοηθήσουν με το Brand Awareness

Η PPC εστιάζει περισσότερο στο Return on Investment (ROI). Επομένως, θεωρώντας ότι πληρώνετε για κάθε κλικ, μπορεί να μην είναι οικονομικά βιώσιμο για εσάς να στοχεύσετε περισσότερες λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με το brand σας.

Με το SEO, μπορείτε να δημοσιεύσετε περιεχόμενο που θα σας βοηθήσει να αυξήσετε την κατάταξή σας για τις εμπορικές λέξεις-κλειδιά, ενώ παράλληλα θα δημιουργήσετε υλικό που θα μιλάει για την επωνυμία σας.

Τελικές σκέψεις

Εάν ξεκινάτε τώρα, χρειάζεστε άμεση επισκεψιμότητα και έχετε κάποιο κεφάλαιο να διαθέσετε για τις διαφημίσεις, τότε η PPC είναι μια εξαιρετική επιλογή που πρέπει να εξετάσετε. 

Εάν θέλετε μια πιο μακροπρόθεσμη λύση που θα χτίσει επίσης το brand awareness σας, τότε το SEO θα μπορούσε να είναι η επιλογή για εσάς.

Οι επιχειρήσεις που θέλουν τα καλύτερα αποτελέσματα θα πρέπει να χρησιμοποιούν τόσο το SEO όσο και τη PPC, καθώς κάθε τεχνική digital marketing έχει τα δικά της οφέλη. Μια επιχείρηση που επενδύει στρατηγικά τόσο οργανικά όσο και χρησιμοποιώντας διαφημίσεις επί πληρωμή έχει περισσότερες πιθανότητες να βρεθεί από τους χρήστες και να αυξήσει τα έσοδα της.

BU+

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σου έχουμε δωράκι 🎁
Μπες στο BU Community δωρεάν και απόκτησε πρόσβαση στην digital εργαλειοθήκη μας, σε αποκλειστικά webinars & νέα επεισόδια!

Μισούμε τα spams & Σεβόμαστε τα δεδομένα σου. Διάβασε την πολιτική απορρήτου μας.