Κατηγορίες
Blog Οδηγοί

Τι όνομα να επιλέξω και τι να προσέξω για τον τίτλο του podcast μου (και όχι μόνο);

Τι όνομα να επιλέξω και τι να προσέξω για τον τίτλο του podcast μου ώστε να εμφανίζεται πρώτο στα social media και στην Google;


Το ξεκίνημα ενός νέου έτους, συνήθως, φέρνει και άλλα νέα ξεκινήματα. Για παράδειγμα το ξεκίνημα ενός podcast ή μιας διαφορετικής digital οντότητας όπως ένα community.

Η online ονοματοδοσία μπορεί να γίνει αρκετά challenging καθώς πρέπει να ελέγξουμε κάποια πράγματα πριν επιλέξουμε το τελικό όνομα σε μια digital οντότητα.

Φανταστείτε να πληκτρολογήσει κάποι@ το όνομα του podcast σας και να μην εμφανιστεί πρώτο στα social media ή να μην είστε το πρώτο αποτέλεσμα στην Google. Έτσι, μετά από αρκετές προσπάθειες και αποτυχίες με διάφορα projects μου στο παρελθόν σκέφτηκα πως ένας τέτοιος οδηγός μπορεί να είναι σωτήριος για κάποιους ανθρώπους που ξεκινάνε ένα νέο εγχείρημα.

Ας ξεκινήσουμε!

Ποια είναι η σημασία του ονόματος και η σύνδεση με το όραμα;

Οκ, ωραίο το όνομα που επιλέξαμε αλλά τι σημαίνει και ποια είναι η σύνδεση του με αυτό που τελικά θα κάνουμε; Ακούγοντας το όνομα “Business Undercover” οποιοσδήποτε μπορεί να καταλάβει πως μιλάμε για επιχειρήσεις. Και ίσως σε κάποι@ άλλους μπορεί να κινήσει το ενδιαφέρον το “Undercover” και να υποψιαστεί πως προσπαθούμε να καταλάβουμε τι συμβαίνει πίσω από αυτές.

Άρα, το όνομα που θα επιλέξετε πρέπει να έχει μια σημασία και έπειτα μια σύνδεση με το όραμα της νέα οντότητας που θα δημιουργήσετε. Μπορεί να είναι μια λέξη ή μια ένωση 2-3 (όχι παραπάνω) λέξεων.

Πόσο εύκολο είναι το όνομα που επιλέξατε;

Είναι εξαιρετικά σημαντικό το κοινό και πιθανό κοινό σας να μπορεί να θυμηθεί, γράψει & προφέρει το όνομα σας.

Φανταστείτε να σας μιλάει ένας φίλος σας για ένα podcast που ανακάλυψε και πόσο πολύ του άρεσε και να μην θυμάται το όνομα αυτού. Είναι ένα bad case αυτό. Καθώς και εσείς δεν μπορείτε να καταναλώσετε αυτό το περιεχόμενο αλλά και ο δημιουργός δυσκολεύεται να αποκτήσει νέο κοινό.

Αυτό δεν ισχύει μόνο στο πόσο εύκολο είναι να θυμηθεί κάποι@ το όνομα σας, αλλά και πόσο εύκολα γράφεται και προφέρεται.

Άρα, χρησιμοποιείστε λέξεις οι οποίες δεν είναι “περίεργες” στον τρόπο γραφής, προφοράς και ευκολίας γενικότερα.

Είναι σημαντικό να αναφέρω πως θα ήταν καλό να αποφύγετε δικές σας δημιουργίες λέξεων, εκτός αν είναι απίστευτα εύκολες στο να γράψει και προφέρει κάποι@.

Το νέο σας όνομα είναι διαθέσιμο στα social media platforms;

Αφού βρήκατε το όνομα τώρα πρέπει να βρείτε το username σε όλα τα social media platforms που σας ενδιαφέρουν. Σίγουρα θα πρέπει να δοκιμάσετε το username σας στις μεγαλύτερες πλατφόρμες (Facebook, Instagram, LinkedIn) και έπειτα σε όσες σας ενδιαφέρουν (TikTok, Twitter, Pinterest).

Εξαιρετικά σημαντικό είναι παντού να έχετε το ίδιο username. Εδώ πρέπει να προσέξετε και κάτι ακόμη, σε κάποιες πλατφόρμες επιτρέπονται χαρακτήρες όπως η κάτω παύλα (_) ενώ σε άλλες όχι.

Σε αυτό το στάδιο πρέπει απλά να πειραματιστείτε.

Υπάρχει traffic στην Google με αυτό το όνομα;

Αν σας ενδιαφέρει να έχετε website και γενικά μεγαλύτερη και καλύτερη παρουσία online τότε αυτό και το επόμενο βήμα σας αφορούν.

Καλό είναι πριν καταλήξετε στο νέο σας όνομα να δείτε τι συμβαίνει όταν το πληκτρολογείτε σε μια μηχανή αναζήτησης, πχ Google.

Αν υπάρχουν πολλά αποτελέσματα και αποτελέσματα που σχετίζονται με το αντικείμενο σας ή την χώρα σας τότε huston, we have a problem.

Για παράδειγμα, είναι κακή πρακτική να δημιουργήσω ένα podcast με τίτλο “Thank you, next”.

  1. Yπάρχει ήδη μια εκπομπή με αυτόν τον τίτλο και άρα το κοινό θα μπερδεύει την δική μας με την original.
  2. Πληκτρολογώντας την σχετική φράση στην google βλέπουμε πολλά αποτελέσματα. Από την Ariana Grande έως και το γνωστό Facebook community, άρα είναι αρκετά δύσκολο να ανέβουμε και εμείς κάπου στα αποτελέσματα για αυτή την φράση.
  3. Δεν γνωρίζω το νομικό πλαίσιο, όμως υπάρχουν περιπτώσεις όπου η original σελίδα/επιχείρηση/οργανισμός μπορεί ζητήσει να αλλάξουμε το όνομα του podcast μας.

Επομένως, φροντίζουμε το όνομα που θα επιλέξουμε να μην έχει σχετικά αποτελέσματα στην χώρα και στο αντικείμενο που μας ενδιαφέρει γιατί είναι πολύ πιθανό το κοινό να μπερδευτεί.

Το domain name της ιστοσελίδας σας

Κάθε ιστοσελίδα έχει το domain name, ή στα Ελληνικά “όνομα τομέα”. Πολύ απλά, αυτό είναι το businessundercover.gr ή το google.com.

Αν μας ενδιαφέρει να δημιουργήσουμε μια ιστοσελίδα τότε θα πρέπει να βεβαιωθείτε αν το σχετικό όνομα είναι διαθέσιμο.

Υπάρχουν πολλές ιστοσελίδες που μπορούμε να ελέγξουμε το όνομα που μας ενδιαφέρει. Όλες οι επιχειρήσεις που παρέχουν σχετικές υπηρεσίες δίνουν την δυνατότητα να δείτε την διαθεσιμότητα πολλών ονομάτων με διαφορετικές καταλήξεις.

Η Ελληνική και επίσημη σελίδα είναι η εξής, https://grweb.ics.forth.gr/public/?lang=el.

Τελικά, τι όνομα να επιλέξω;

Πολύ συνοπτικά, το όνομα που θα επιλέξετε…

  1. Πρέπει να γράφεται εύκολα
  2. Πρέπει να προφέρεται εύκολα
  3. Πρέπει να το θυμάται κάποι@ εύκολα
  4. Πρέπει να είναι διαθέσιμο στα μεγάλα social media platforms και σε αυτά που σας ενδιαφέρουν
  5. Πρέπει να μην υπάρχει πολύ traffic στις μηχανές αναζήτησης, πχ Google
  6. Πρέπει να υπάρχει διαθέσιμο domain name
  7. Πρέπει σε ΟΛΑ τα παραπάνω να έχετε ακριβώς το ίδιο όνομα. Ούτε παύλα, τελεία και αριθμός παραπάνω!
Πώς σου φάνηκε η σελίδα;
BU+

Από τον/την Padelis Spartalis

Content Curator & Creator

Πες μας τι σκέφτεσαι 👇

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Πριν φύγεις... σου έχουμε ένα δώρο! 🎁
Κάνε δωρεάν εγγραφή και θα λάβεις ένα e-book με digital εργαλεία + θα σε ενημερώνουμε για νέα επεισόδια & webinars!
Μισούμε τα spams & Σεβόμαστε τα δεδομένα σου. Διάβασε την πολιτική απορρήτου μας.