Ένας πλήρης οδηγός βέλτιστων πρακτικών στρατηγικής TikTok περιεχομένου για επιχειρήσεις στον κλάδο του Τουρισμού.

Η άνοδος της κατανάλωσης short-form video από χρήστες των Social Media  δείχνει το δρόμο σε brands & επιχειρήσεις να ενσωματώσουν στις στρατηγικές Social Media ενημερωτικά και διασκεδαστικά  short-form videos μέσω του TikTok και άλλων κοινωνικών δικτύων που υποστηρίζουν τα short-form βίντεο. 

Όσον αφορά τον κλάδο του τουρισμού, τα short form videos αποτελούν ένα από τα αποτελεσματικότερα formats ταξιδιωτικού περιεχομένου. Brands και τουριστικές επιχειρήσεις είναι σε θέση να παρουσίασουν από δωμάτια ξενοδοχείου, ταξιδιωτικές δραστηριότητες έως μαγευτικά τοπία σε ένα ευρύ κοινό ταξιδωτών. 

Λίγα δευτερόλεπτα αρκούν για να μεταφερθεί ένας ταξιδιώτης από το δωμάτιο του σε έναν μαγευτικό προορισμό και να βιώσει την εμπειρία μέσω του video. To video είναι εκείνο που θα τον παρακινήσει να ζήσει την αληθινή ταξιδιωτική εμπειρία. 

Η δυναμική της πλατφόρμας του TikTok στον κλάδο του τουρισμού

Από τη μια, η πλατφόρμα μπορεί να βοηθήσει τα ταξιδιωτικά brands να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα τους, να προσελκύσουν νέες ομάδες ταξιδιωτών καθώς και να αναδείξουν τη δική τους προσωπικότητα μέσω αυθεντικών βίντεο.

Από την άλλη, υπάρχει ήδη μια τεράστια ταξιδιωτική κοινότητα στην πλατφόρμα που αλληλεπιδρά με ταξιδιωτικό περιέχομενο. Για παράδειγμα hashtags όπως το #travel έχουν 120 δισεκατομμύρια views ενώ το #traveltiktok έχει 18.7 δισεκατομμύρια views δείχνοντας έμπρακτα τη δυναμική της ταξιδιωτικής κοινότητας.

Έρευνα του Global Data έδειξε ότι  η αλληλεπίδραση με brands στα Social Media μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις αγορές των καταναλωτών. 

Για παράδειμα, 30% από τη Generation Ζ δήλωσαν ότι αν αλληλεπιδράσουν με brands στα Social Media είναι πιο εύκολο να αγοράσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες. Αντίστοιχα το ίδιο ισχύει στο 34% των Millennials.  

Γνωρίζοντας ότι το TikTok είναι ένα από τα πιο engaging κοινωνικά δίκτυα, η χάραξη μιας engaging ΤikTok στρατηγικής ενός ταξιδιωτικού brand που στοχεύει Millennials & Gen Z ταξιδιώτες κρίνεται πλεόν απαραίτητη. 

Στο συγκεκριμένο άρθρο θα εξετάσουμε πετυχημένες στρατηγικές μεγάλων ταξιδιωτικών brands και θα δούμε τρεις βέλτιστες πρακτικές στρατηγικής περιεχομένου που μπορούν να ενσωματωθούν στις στρατηγικές των επιχειρήσεων στον κλάδο του Τουρισμού.

Αποτελέσματα έρευνας Social Insider για τον κλάδο του Τουρισμού στα Social Media

Αξιοσημείωτα είναι τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήχθει από το Social Insider για τα Social Media στον κλάδο του Τουρισμού. Η έρευνα ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2022 και ολοκηρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2022. Για τις ανάγκες τις έρευνας αναλύθηκαν:

  • 81,000 λογαριασμοί TikTok & 8,602,000 εκατομμύρια tiktok βίντεο 
  • 651,000 λογαριασμοί Instagram & 82,081,000 δημοσιεύσεις 
  • 1,463,000 λογαριασμοί Facebook & 204,429,000 δημοσιεύσεις
  • 419,000 λογαριασμοί Twitter & 141,134,000 tweets

Σύμφωνα με την έρευνα του Social Insider, το TikTok είναι το πιο engaging Κοινωνικό Δίκτυο στον κλάδο του Τουρισμού με ποσοστό engagement rate (per post) ανά δημοσίευση 5.30% ενώ το Instagram έρχεται δεύτερο με engagement rate (per post) που αγγίζει μόλις το 1.03%.

Ακολουθούν το Facebook με ποσοστό engagement rate (per post) 0.22% και τελευταίο το Twitter με engagement rate που ανέρχεται στο 0.03%.

Τα παραπάνω δεδομένα μας δείχνουν έμπρακτα τη δυναμική της πλατφόρμας του TikTok στον κλάδο του Τουρισμού. Οι επιχειρήσεις στον κλάδο του Τουρισμού που θα ενσωματώσουν τα short-from video & το ΤikTok το 2023 στην στρατηγική των Social Media θα βγουν κερδισμένες τη νέα χρονιά (κάλλιο αργά παρά ποτέ, που λεέι και ο σοφός λαός). 

Αξιοσημείωτα είναι επίσης και τα αποτελέσματα για την απόδοση του περιεχομένου στην πλατφόρμα του Instagram καθώς δείχνουν ότι τα Instagram Reels είναι εκείνα που είναι τα πιο engaging με ποσοστό engagement rate (per post) ανα δημοσίευση 1.93% . Δεύτερα έρχονται τα carousels και τρίτες οι φωτογραφίες. 

Βλέπουμε λοιπόν έμπρακτα ότι οι ταξιδιώτες τείνουν να αλληλεπιδρούν με short-form videos στα Social Media.

Παραδείγματα  στρατηγικής περιεχομένου travel brands στο TikTok

Ryanair- ένα από τα πιο πετυχημένα & αντισυμβατικά brands στο TikTok 

H Ryanair στο TikTok σε αριθμούς:

  • 1.2 εκατομμύριο ακόλουθους 
  • Engagementa Rate: 7.07% (πάνω από το μέσο όρο 5.95% σύμφωνα με το readwrite.com)
  • Μέσος όρος παρακολούθησης ανά βίντεο 193.000 views

H Ryanair αποτελεί ένα από τα πιο πετυχημένα και αντισυμβατικά ταξιδιωτικά brands στην πλατφόρμα του TikTok. Έχει το lead στην πλατφόρμα όσον αφορά την αλληλεπίδραση με το ταξιδιωτικό κοινό. 

Ποια είναι όμως τα κύρια συστατικά της στρατηγικής της στο TikTok που την κάνει να έχει το lead στην πλατφόρμα;  Ας δούμε παρακάτω τα πιο επιτυχημένα συστατικά της στρατηγικής της εταιρείας στο TikTok. 

#1 Χιουμοριστικά video με τα αεροσκάφη της εταιρείας

Η εταιρεία έχει καταφέρει να ενσωματώσει έναν χιουμοριστικό πρόσωπο στα αεροσκάφη της έτσι ώστε να τραβήξει με έξυπνο τρόπο την προσοχή των ταξιδιωτών.

Το χιούμορ είναι ένα από τα κυριότερα συστατικά επιτυχίας στην στρατηγική περιεχομένου και η Ryanair το έχει ενσωματώσει επιτυχώς βοηθώντας την εταιρεία να μένει στο μυαλό των μελλοντικών ταξιδιωτών της μέσω του χιουμοριστικού της περιεχομένου. 

#2 Αυθεντικότητα στο περιεχόμενο

To ΤikTok δεν θυμίζει άλλες πλατφόρμες στην παραγωγή περιεχομένου. Για να πετύχει κάποιος στην πλατφόρμα πρέπει να παράγει αυθεντικό περιεχόμενο χωρίς ακριβό εξοπλισμό και στημένα βιντεο. 

Στην περίπτωση της Ryanair αυτό συμβαίνει καθώς η εταιρεία χρησιμοποιεί αυθεντικά βίντεο που δείχνουν διάφορες καταστάσεις που μπορεί να συμβούν σε μια πτήση. Η εταιρεία έχει επιλέξει να μην προωθεί “στημένα” video ικανοποιημένων και χαμογελαστών πελατών.

Booking.com-το brand που χρησιμοποεί την συμπεριφορά των χρηστών του TikTok για παραγωγή  engaging περιεχομένου

H Booking.com στο TikTok σε αριθμούς: 

  • 206 χιλιάδες ακόλουθους
  • Εngagement rate 5.04% 
  • Μέσος όρος παρακολούθησης βιντεο 370.000 προβολές ανα βίντεο

Η ομάδα των Social Media της Booking έχει αναπτύξει μια στρατηγική TikTok, η οποία βασίζεται τόσο στην συμπειρφορά των χρηστών του TikTok και τα trends της πλατφόρμας για να προσφέρει giveaways ταξιδιών, όσο και στις συνεργασίες με Micro & Macro influencers για την προσέλυση νέων ταξιδιωτών. 

Τι είναι αυτό που κάνει την στρατηγική του Booking να ξεχωρίζει στο TikTok;

#1 TikTokMadeMeBookIt giveaway διακοπών σε ταξιδιώτες

 Η ομάδα των Social Media της Booking χρησιμοποιήσε το trend του #TikTokMadeMeBuyIt και δημιούργησε την #TikTokMadeMeBookit giveaway εκστρατεία με σκοπό να προσφέρει δωρεάν διακοπές σε ταξιδιώτες.

H εταιρεία ενσωμάτωσε τα trends της πλατφόρμας του TikTok στην στρατηγική της για να προσελκύσει νέους ταξιδιώτες. Βασικό συστατικό επιτυχίας στην πλατφόρμα του TikTok είναι η παρακολούθηση των trends και η ενσωμάτωση τους στην στρατηγική ενός brand ή μιας επιχείρησης. 

#2 Συνεργασία με Content Creators για δημιουργία περιεχομένου στο TikTok Account της  Booking

Πέρα από την ενσωμάτωση των trends στην στρατηγική, η Booking ενσωμάτωσε και την συνεργασία με Content Creators (<100.000 ακόλουθους). Η εταιρεία συνεργάζεται με Content creators με σκοπό τη δημιουργία ταξιδιωτικού περιεχομένου στον λογαριασμό της Booking.com.

Η συνεργασία με creators μπορεί να βοηθήσει ένα brand να κατανέμει τη δημιουργία περιεχομένου σε άτομα που γνωρίζουν τη λειτουργία της πλατφόρμας και πoυ ξέρουν πώς να δημιουργήσουν περιεχόμενο που θα αυξήσει την αλληλεπίδραση με το κοινό. 

@bookingcom

The only deal that lasts a lifetime is a new adventure. Get at least 30% off your next stay this BlackFriday.

♬ original sound – Booking.com

3 βέλτιστες πρακτικές στρατηγικής TikTok περιεχομένου στον κλάδο του Τουρισμού

#1 Συνεργάσου με Content Creators 

Η συνεργασία με creators για τη δημιουργία περιεχομένου είναι η πρώτη βέλτιστη πρακτική για να εντάξεις στην στρατηγική περιεχομένου της ταξιδιωτικής επιχείρησης σου.

Έμπειροι creators που έχουν χτίσει το δικό τους κοινό στην πλατφόρμα και ξέρουν πολύ καλά τι τύποι περιεχομένου λειτουργούν στο TikTok είναι εκείνοι που θα βοηθήσουν την ταξιδιωτική σου επιχείρηση να “απογειώσει” την παρουσία της στην πλατφόρμα.

Οι  Content Creators μπορούν να παρακολουθήσουν τα trends και να παράξουν περιεχόμενο για την επιχείρηση σου. Αναρωτιέσαι που θα βρεις creators; Υπάρχουν δυο λύσεις.

Είτε θα βρεις στο marketplace του ΤikTok creators από τον κλάδο του Τουρισμού ή μπορείς να ανοίξεις μια θέση εργασίας για κάποιον content creator που θα αφιερώνει το χρόνο του στη δημιουργία engaging περιεχομένου.

#2 Δώσε σημασία στο SEO

Ήξερες ότι το TikTok λειτουργεί επίσης και σαν μηχανή αναζήτησης όπως η Google; Nέες γενιές καταναλωτών τείνουν να χρησιμοποιούν το TikTok σαν μηχανή αναζήτησης.

Για παράδειγμα πολλοί νέοι ψάχνουν εστιατόρια μέσω του TikTok αντί στο Google Maps καθώς θέλουν να δουν την ατμόσφαιρα του εστιατορίου μέσα από βίντεο. 

Δώσε λοιπόν σημασία στο SEO των περιγραφών και των κείμενων των βίντεο που δημοσιεύσεις στο TikTok. Κάνε μια έρευνα για τα keywords που θα χρησιμοποιήσεις και ενσωμάτωσε τα στις περιγραφές σου.

Μια καλή SEO-focused περιγραφή θα βοηθήσει την ανακάλυψη των βίντεο της ταξιδιωτικής σου επιχείρησης από χρήστες του ΤikTok που ψάχνουν ταξιδιωτικό περιεχόμενο. 

Στόχος ενός brand είναι να μείνει στο top-of mind των κατανωλωτών και Το SEO θα σε βοηθήσει σε να το πετύχεις αυτό.

#3 Εκμεταλλεύσου τα TikTok trends

O αλγόριθμος του TikTok δίνει προτεραιότητα σε περιεχόμενο που είναι δημοφιλές και είναι σχετικό με τα ενδιαφέροντα του χρήστη.

Παρακολούθησε τα trends και τα δημοφιλή hashtags  της πλατφόρμας και εκμεταλλεύσου τα για τη δημιουργία περιεχομένου για το δικό σου ταξιδιωτικό brand.

Τελικές σκέψεις

Είδαμε και παραπάνω ότι η Booking εκμεταλλεύτηκε το trend #TikTokMadeMeBuyit και στη συνέχεια δημιούργησε το δικό της trend. Γιατί να μην δημιουργήσεις και εσύ το δικό σου trend και να προσελκύσεις ένα νέο κοινό στο TikTok;

Αυτές ήταν λοιπόν οι κύριες βέλτιστες πρακτικές που μπορείς να εντάξεις στην στρατηγική της ταξιδιωτικής επιχείρησης σου. Θα χαρώ να ακούσω και τις δικές σου προτάσεις στα σχόλια.

BU+

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *