fbpx

Native advertising: πρακτικές συμβουλές ως προς το τι να αποφύγεις και που να εστιάσεις για ένα καλογραμμένο native άρθρο.

Το native advertising είναι ένα κομμάτι του content marketing που δείχνει να δουλεύει καλά, καθώς το κοινό φαίνεται πως  αγαπάει να μισεί τις διαφημίσεις (ή ό,τι τέλος πάντων «μοιάζει» με διαφήμιση). Αντιθέτως, ποτέ δεν λέει όχι σε ενημερωτικό ή ευχάριστο ή διδακτικό ή απλά διασκεδαστικό -ή και όλα αυτά μαζί- περιεχόμενο. 

Έχοντας γράψει κάμποσα άρθρα για εντελώς διαφορετικά θέματα (από το πώς να στρώσεις πρωτοχρονιάτικο τραπέζι, μέχρι το πώς να βοηθήσεις το έφηβο παιδί σου να επιλέξει κατεύθυνση σπουδών) που συνδέονται με αντίστοιχα προϊόντα και μάρκες, έχω να καταγράψω μερικές συμβουλές για το τι να κάνεις (και τι να μην)  όταν καλείσαι να γράψεις ένα native άρθρο.

Φρόντισε να είσαι όσο native γίνεται

Όπως λέει και ο ορισμός του, το native advertising είναι μια μορφή (πληρωμένου) διαφημιστικού περιεχομένου που εντάσσεται ομαλά στο περιβάλλον που εμφανίζεται. Φρόντισε λοιπόν να προσαρμόσεις το γράψιμό σου στο ύφος του μέσου που θα δημοσιεύσει το άρθρο. Μην ξεκινάς να γράψεις πριν περιηγηθείς στο μέσο που θα σε φιλοξενήσει. Δες τη θεματολογία τους, παρατήρησε το ύφος τους και σκέψου καλά το tone of voice που θα υιοθετήσεις για να ενταχθείς ομαλά στο περιβάλλον.

Γράψε άρθρο, όχι καταχώριση

Μη γελιέσαι, το κοινό θα το καταλάβει ότι πρόκειται για «πληρωμένη» αρθρογραφία (άλλωστε ο σκοπός δεν πρέπει είναι να ξεγελάσεις τους αναγνώστες), δώσε ωστόσο καλό περιεχόμενο. Απόφυγε τον πειρασμό να αναφέρεις συνεχώς το προϊόν σου. Μείνε σε όλο το άρθρο στη γενική θεματική σου (που φυσικά συνδέεται με το προϊόν που έχει «παραγγείλει» το άρθρο) και ανάφερε το προϊόν σου προς το τέλος.

Ένα μικρό παράδειγμα: σου έχουν παραγγείλει ένα άρθρο για ένα πρωτεϊνούχο γιαούρτι; Μπορείς να γράψεις για τη σημασία της πρωτεΐνης στη διατροφή μας, τα οφέλη της στον οργανισμό, καθώς και καλές πηγές πρωτεΐνης.
Κάπου εκεί στο τέλος μπορείς να αναφέρεις και τη νέα διατροφική τάση, τα εμπλουτισμένα γιαούρτια δηλαδή, που «λύνουν» τα χέρια των πολυάσχολων ανθρώπων που χρειάζονται να βάλουν λίγη παραπάνω πρωτεΐνη στη διατροφή τους, αλλά δεν έχουν χρόνο να προετοιμάσουν ένα πρωτεϊνούχο σνακ και αναζητούν μια εύκολη και γρήγορη λύση.

Μην γράφεις σαν να είσαι brand

Μην αντιγράφεις τα δελτία τύπου που κυκλοφορεί ο πελάτης σου, ενοχλεί και το αναγνωστικό κοινό και τον ίδιο τον πελάτη σου. Το κείμενο που σου έδωσαν είναι απλά για να πάρεις την πληροφορία. Από εκεί και πέρα, γράψε το άρθρο σου σε λευκό χαρτί, σαν να είναι εντελώς δικό σου.

To ChatGPT or not to ChatGPT;

Ιδού η απορία! Να καταφύγει κανείς σε AI εργαλεία για να γράψει ένα native άρθρο; Η σύντομη απάντησή μου είναι «όχι».
Οι αναγνώστες θέλουν σεβασμό, ακόμα και όταν τους δίνεις ένα απλό διαφημιστικό κείμενο, και τα άρθρα «με το κιλό» δεν έχουν κανένα νόημα. Τα εργαλεία δημιουργίας περιεχομένου με τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να φαντάζουν τρομερά βοηθητικά, ιδιαίτερα όταν το μυαλό σου έχει κολλήσει και δεν μπορείς να πας ούτε μια λέξη παρακάτω, ωστόσο κατά τη γνώμη μου το αποτέλεσμά τους είναι ακόμη πολύ «φτωχό» και τα κείμενα, όσο καλά prompts και να δίνεις, μοιάζουν με σχολική έκθεση (και όχι από τις καλές).

Αν παρόλα αυτά χτυπήσεις την πόρτα του AI για να πάρεις μια ιδέα για το άρθρο σου, η δική μου συμβουλή είναι να κάνεις ακριβώς αυτό -να πάρεις μια «ιδέα» κι όχι αυτούσια κείμενα. Διότι τότε, είναι πολύ πιθανόν να πάρεις φράσεις σαν αυτή: «Ακολούθηση αυτών των συμβουλών μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε ένα ισχυρό άρθρο που θα ενθαρρύνει τους αναγνώστες σας να συνεχίσουν την ανάγνωση και να απολαύσουν το περιεχόμενό σας.»
Βγάζει μάτι, έτσι δεν είναι;

BU+

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.