Τα UTMs είναι ένα γνωστό και σημαντικό εργαλείο για το digital marketing, μάθε πως μπορείς να το αξιοποιήσεις και να παρακολουθείς από που έρχεται το κοινό σου στην ιστοσελίδα σου και ποιοι προχωρούν σε αγορά.
Πηγές που αναφέρουμε στο επεισόδιο
Τι είναι τα UTMs; Πριν το απαντήσουμε, θα ήθελα να σου θέσω ένα άλλο ερώτημα. Αυτή τη στιγμή, με πόση ακρίβεια γνωρίζεις τις πηγές του traffic στο website σου; Αν χρησιμοποιείς το Google Analytics σίγουρα είσαι σε πολύ καλό σημείο.
Όμως, αρκετές φορές, θέλουμε να γνωρίζουμε με μεγάλη ακρίβεια τα αποτελέσματα που είχε μια συγκεκριμένη καμπάνια στην επισκεψιμότητα του site μας.
Από που ήρθε το traffic; Ποιο μέσο έφερε τις περισσότερες επισκέψεις; Ποιο περιεχόμενο και ποια καμπάνια είχε το μεγαλύτερο conversion;
Όλα αυτά μπορούμε να τα γνωρίζουμε με την χρήση των Urchin Τracking Μodules ή πιο απλά UTMs.
Λίγη Ιστορία
Η Urchin Software Corporation είχε αναπτύξει ένα πρόγραμμα web στατιστικής ανάλυσης, το οποίο ήταν η βάση για τη δημιουργία του UTM. Το 2005, η Google την εξαγόρασε και ενσωμάτωσε την τεχνολογία στις δικές της και στο Google Analytics.
Προς τιμήν της πρώτης, το όνομα έμεινε στην νέα τεχνολογία.
Τι είναι τα UTMs
Τα UTMs είναι μικρά κομμάτια κώδικα, τα οποία δίνουν πληροφορίες στο Google Analytics σχετικά με τα:
- Πηγή (Source)
- Μέσο (Medium)
- Περιεχόμενο (Content) – Προαιρετικό
- Καμπάνια (Campaign)
ενός link στην ιστοσελίδα μας.
Για παράδειγμα το link https://businessundercover.gr/plus/?utm_source=bu-website&utm_medium=blog-post-example&utm_campaign=bu-plus.
Ας το χωρίσουμε στα μέρη του:
- Πηγή (utm_source): bu-website
- Μέσο (utm_medium): blog-post-example
- Περιεχόμενο (utm_content): –
- Καμπάνια (utm_campaign): bu-plus
Δηλαδή, πολύ απλά, το παραπάνω link θα μας ενημερώσει (το Google Analytics) για όλες τις επισκέψεις στο landing page του BU+, που θα έρθουν από αυτό ακριβώς το άρθρο!
Με τα UTMs του link, γνωρίζουμε ποια είναι η πηγή, το μέσο και η καμπάνια που οδήγησε έναν/μια επισκέπτη στη συγκεκριμένη σελίδα.
Η εφαρμογή των UTMs αφορά όλο το φάσμα των επιχειρήσεων. Μπορείς να μάθεις περισσότερα για το πως να τα αξιοποιήσεις ακούγοντας το επεισόδιο μας.
Περισσότερα για το digital marketing στο blog μας.