Σε αυτό το how-to επεισόδιο μιλάμε για το τι είναι το Email Marketing, πως μπορείς να ξεκινήσεις και να το αξιοποιήσεις. Μιλάμε για πλατφόρμες και διάφορα tips.
Links επεισοδίου:
Τι είναι το Email Marketing
Είναι σίγουρο πως κάθε μέρα δέχεσαι δεκάδες ή και εκατοντάδες emails. Αυτά τα emails μπορεί να αφορούν κάποια προϊοντική προσφορά ή έκπτωση, νέα ενός οργανισμού ή μιας επιχείρησης, ενημερωτικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενο και η λίστα συνεχίζεται.
Με πολύ απλά λόγια, το σύνολο των marketing ενεργειών που γίνονται μέσω του email, αποτελούν το Email Marketing. Δηλαδή, οποιοδήποτε μήνυμα στέλνει μια επιχείρηση στους πελάτες της μέσω του email, ονομάζεται email marketing. (Φυσικά χρειάζεται να υπάρχει και μια στρατηγική από πίσω, αλλό αυτό θα το δούμε σε επόμενο άρθρο!)
Αν και τα τελευταία 2-3 χρόνια υπάρχουν κάποιες φωνές που υποστηρίζουν πως το email marketing έχει πεθάνει, τα νούμερα δείχνουν το αντίθετο.
Το Email Marketing είναι το αποτελεσματικότερο marketing κανάλι επικοινωνίας με το κοινό μιας επιχείρησης, νικώντας τα Social Media, το SEO και το Affiliate Marketing.

Γιατί να ασχοληθείς με το Email Marketing
Οι λόγοι είναι πραγματικά πολλοί, αλλά ας εστιάσουμε στους 3 κυριότερους.
Συλλογή πρωτογενών δεδομένων
Τόσο οι κρατικοί οργανισμοί όσο και εταιρείες-κολοσσοί έχουν ξεκινήσει να θέτουν την ιδιωτικότητα των ανθρώπων στο επίκεντρο της στρατηγικής τους.
Με την κατάργηση των third-party cookies από την Google και το στρατηγικό focus της Apple στο privacy με το iOS update 14.5, τα first-party data των πελατών σου αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη αξία.
Το email marketing είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να τα συλλέξεις!
Μερικές από τις πληροφορίες που μπορείς να συγκεντρώσεις είναι η ημερομηνία γέννησης, το κινητό και οι προτιμήσεις των πελατών σου.
Έτσι, μπορείς να στείλεις προσφορές γενεθλίων, μηνύματα στο κινητό και εξατομικευμένο περιεχόμενο για τ@ν κάθε πελάτη σου.
Αυτοματοποίηση επικοινωνίας
Ακόμη ένα εξαιρετικό χαρακτηριστικό του email marketing και των αντίστοιχων πλατφορμών, είναι η δυνατότητα αυτοματοποιημένων απαντήσεων και δημιουργίας ροών (flows).
Μπορείς να δημιουργήσεις αυτόματα email καλωσορίσματος στ@ς νέ@ς συνδρομητ@ς της λίστας σου, με κάποιο μικρό δωράκι, έκπτωση κλπ.
Για παράδειγμα, μπορείς να δημιουργήσεις ένα e-book για κάτι που έχει αξία και σχετίζεται με τη δραστηριότητα της επιχείρησης σου.
Επίσης, μπορείς να στέλνεις αυτόματα emails στους πελάτες που αγοράζουν για πρώτη φόρα, χ μέρες μετά την πρώτη τους αγορά για να λάβεις feedback ή να κάνεις μια νέα προσφορά και ό,τι άλλο δημιουργικό σκεφτείς.
Αλληλεπίδραση & επικοινωνία με το κοινό σου
Το email είναι ένα από τα αποτελεσματικότερα κανάλια επικοινωνίας με πελάτες.
Η διαφορά του email από τα social media, είναι ότι το πρώτο έρχεται στο προσωπικό inbox των χρηστών. Είναι κάτι παραπάνω από ένα post ή βίντεο που πετυχαίνουν στα social media. Είναι ένα προσωπικό μήνυμα, εξατομικευμένο για τα ενδιαφέροντα τους.
Και το καλύτερο; Με την χρήση του scheduling και των automations, αυτή η διαδικασία γίνεται μαζικά, χωρίς να χάνεται η προσωποποίηση ανάλογα τ@ν πελάτη!
Μπορείς να ακούσεις περισσότερα για τα first-party data εδώ!