ted tips brand storytelling business undercover

Αν ασχολείσαι με το marketing, σίγουρα εκείνο το περιβόητο brand storytelling είναι κάτι που είτε το κυνηγάς σαν επαγγελματίας, είτε το παρακολουθείς από τα διάφορα brands σαν case studies.

Οι δε λίστες με tips που πρέπει να ακολουθεί κάθε content marketer που σέβεται τον εαυτό του, ίσως είναι περισσότερες κι από το σύνολο της μαρκετίστικης κοινότητας. Προσωπικά, όσο διαβάζω, ακούω και ενστερνίζομαι νέα insights, τόσο συνειδητοποιώ ότι οι πιο inspired storytellers εκεί έξω ακολουθούν παρόμοια δομή στη ροή των δικών τους ιστοριών. Και κάπου εδώ έρχονται τα TED Talks, ως -επί το πλείστον- ο ορισμός του καλού storytelling. 

Τα TED Talks έχουν μια κεντρική ιδέα που θέλουν να τη μετουσιώσουν σε μήνυμα, το οποίο θα μιλήσει στο κοινό, θα το κάνει να ενσταθεί συνδεδεμένο με τον πομπό της ιδέας αυτής. Για να επιτευχθεί αυτό, μπορεί να μην υπάρχει η χρυσή συνταγή, υπάρχουν όμως τα υλικά, aka οι κύριοι άξονες που μπορεί κανείς να στηριχθεί.

ted talks tips content strategy 1

1. Αυθεντικότητα

Συχνά στα TED Talks ο ομιλητής επιχειρεί μέσα από τα προσωπικά του βιώματα να περάσει στο κοινό όλα εκείνα που υπό άλλες συνθήκες μπορεί να τα έλεγε συμπυκνωμένα σε φράσεις με τη μορφή συμβουλών. Αντιστοίχως και στην καθημερινότητά μας ως καταναλωτές, εμπιστευόμαστε τα brands που θα καλύψουν τις ανάγκες μας τόσο σε πρακτικό επίπεδο, όσο και σε συναισθηματικό από την άποψη ότι θα αισθανόμαστε ασφαλείς και βέβαιοι με τη χρήση αυτών. Όσο καλό κι αν είναι ένα προϊόν, αν δεν μιλήσει στον καταναλωτή, δε θα το ανακαλύψει ποτέ κανείς. Και εκεί έρχεται ο τρόπος που θα του μιλήσει. Η ροή των πληροφοριών που λαμβάνει κάθε μέρα είναι τέτοιας έντασης που εν τέλει θα μείνει μόνο εκείνη που τον έκανε έστω και νοητικά να αλληλεπιδράσει. Άλλωστε, η αυθεντική συζήτηση με το κοινό θα δημιουργήσει και την προθυμία να ακούσει και να γνωρίσει ακόμη περισσότερα από εκείνο το brand. 

2. Σύνδεση

Σα φυσικό επακόλουθο της αυθεντικότητας έρχεται η σύνδεση του κοινού με το brand. Όταν γεφυρωθεί το κενό μεταξύ του στεγνού “what is” σαν προϊόν και του “what could be” αφότου αποκτηθεί από τον καταναλωτή, δημιουργείται το momentum που το κοινό αρχίζει να συνδέει τα κομμάτια του παζλ που το brand αφηγείται και σχηματίζει την εικόνα του γι’ αυτό. Αν σας θέσουν ερωτήσεις του τύπου “Ποιά είναι η αγαπημένη σας σοκολάτα;” ή “Ποιά μάρκα παπουτσιών προτιμάτε;” το πιο πιθανό είναι ότι οι απαντήσεις σας δε θα είναι τυχαίες. Από πίσω κρύβουν ένα experience journey με το συγκεκριμένο brand, το οποίο θα ΄χει ως απαρχή τη στιγμή που το ανακαλύψετε. Και κάπου εκεί αποκτά σημασία ο τρόπος που το ανακαλύψατε, το storytelling που έκτισε το brand για να το έχετε ως σημείο αναφοράς. Φυσικά, στο τέλος της ημέρας, η σύνδεση είναι αυτή που θα οδηγήσει στην πιστότητα και την εμπιστοσύνη.

ted talks tips content strategy 2

3. Διαφοροποίηση

Το καλό περιεχόμενο κτίζεται αφού πρώτα έχουν διερευνηθεί οι ανάγκες, οι επιθυμίες και οι ανησυχίες του κοινού-στόχου. Όλα αυτά λειτουργούν και ως ευκαιρίες προς διεύρυνση των προοπτικών δημιουργίας περιεχομένου. Ακριβώς όμως επειδή πρόκειται για ογκώδη πεδία, ως προς τα insights που μπορεί το brand να λάβει, είναι κομβικής σημασίας να αξιοποιηθούν με τρόπο που θα χτίσουν το point of differentiation στη συνείδηση του καταναλωτή. Οι νευρολόγοι επισημαίνουν ότι οι νευρώνες που ενεργοποιούνται μαζί συνδέονται μεταξύ τους (“fire together, wire together”). Κάθε φορά που ακούμε ή βλέπουμε μια ιστορία που προκαλεί μια “λάμψη” στον εγκέφαλό μας, θα ενεργοποιηθούν όλοι εκείνοι οι νευρώνες που θα συνδεθούν και θα μας κάνουν να θυμόμαστε την πληροφορία που λάβαμε. Το να συγκρατήσουμε ωστόσο μια πληροφορία προϋποθέτει ότι δεν την έχουμε λάβει ξανά ή τώρα τη λαμβάνουμε με μια νέα οπτική, με μια διαφορετική προσέγγιση. Εκεί έρχεται και η μαεστρία του brand να δημιουργήσει αυτή τη νέα προσέγγιση.

4. Call To Action

Σχεδόν κάθε TED Talk κλείνει με ένα Call To Action, μια παρότρυνση δηλαδή προς το κοινό να προβεί σε μια συγκεκριμένη ενέργεια. Στην περίπτωση των brands η ενέργεια αυτή είναι πολύ ξεκάθαρη και δεν πρόκειται γι’ άλλη από τη διαδικασία της αγοράς, όπως κι αν προσαρμόζεται αυτή ανάλογα με το προϊόν/ υπηρεσία που μιλάμε. Όσο πιο περιεκτικό και σαφές είναι το μήνυμα και η παρότρυνση προς το κοινό, τόσο πιο πιθανό να επιτευχθεί και το επιζητούμενο engagement. Το CTA είναι εκείνο που περικλείει τη μεγάλη ιδέα πίσω από το εκάστοτε brand storytelling. Ο David Ogilvy υποστήριζε ότι χωρίς εκείνη την περιβόητη “big idea”, η οποιαδήποτε διαφήμιση θα περνούσε από τη συνείδηση του κοινού σαν πλοίο τη νύχτα. 

Όλα αυτά, βέβαια, είναι απλά ορισμένα tips που μπορεί κανείς να λάβει από τα TED Talks· στο σύνολό τους θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και ως δωρεάν μαθήματα content marketing. Εκείνα που τραβούν την προσοχή σου από τα πρώτα λεπτά -και σε κρατάνε alert για τα επόμενα 15 λεπτά- είναι εκείνα που σου πουλάνε την ιδέα. Η ιδέα αυτή δεν κρύβει από πίσω κάποιο φυσικό προϊόν, κρύβει όμως έναν ολόκληρο ιστό έρευνας, πληροφοριών και βιωμάτων που ο τελικός στόχος είναι το κοινό να ενστερνιστεί το συγκεκριμένο point of view, ή έστω να το εκτιμήσει. Αυτό δεν επιδιώκουν και τα brands κάθε φορά που προσπαθούν να πουλήσουν;

BU+

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *