fbpx
Τι είναι τα First Party Data

Μετά από πολλές αναφορές για αυτά στο blog μας επιτέλους γράφουμε και ένα επεισόδιο! Τι είναι τα first party data, πως μπορώ να τα συλλέξω και γιατί πρέπει να με νοιάζει;

Έξτρα links:

Αναμφισβήτητα ζούμε στην εποχή των Δεδομένων και της Πληροφορίας. Όσο περισσότερα και ακριβή δεδομένα έχει μια επιχείρηση για τ@ς πελάτ@ς της, τόσο πιο αποτελεσματική μπορεί να είναι και η στρατηγική της.

Πλέον οδηγούμαστε σε μια νέα εποχή για το μάρκετινγκ και τις επιχειρήσεις. Σε αυτή τη νέα εποχή, η ιδιωτικότητα, η διαφάνεια και η προστασία των δεδομένων των ανθρώπων έρχονται στο επίκεντρο.

Ίσως 2 από τις κορυφαίες κινήσεις που πιστοποιούν αυτή την νέα κατεύθυνση, ήταν η ανακοίνωση της κατάργηση των third party cookies από την Google το 2023 και η ευρύτερη στρατηγική της Apple με το privacy, με highlight το iOS 14.5.

Αυτές οι ενέργειες δείχνουν πως η απόκτηση δεδομένων από τρίτες πηγές έχει αρχίσει να χάνει τη δύναμη της.

Ως επιχειρήσεις χρειάζεται να συνδεθούμε βαθύτερα με τ@ς πελάτ@ς μας και να γνωρίσουμε τις ανάγκες και ενδιαφέροντα τους κατευθείαν από τ@ς ίδι@ς.

Με άλλα λόγια, χρειάζεται να επενδύσουμε στα πρωτογενή δεδομένα ή αλλιώς First Party Data των πελατών μας.

Τι είναι τα First Party Data

First Party Data είναι το σύνολο των δεδομένων που συλλέγει η ίδια σου επιχείρηση για τ@ς πελάτ@ς της. Είναι πληροφορίες που έχεις συγκεντρώσει απευθείας από εκείν@ς με την πλήρη συγκατάθεση τους.

Τα πρωτογενή δεδομένα μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Δημογραφικά στοιχεία (ηλικία, εισόδημα, εκπαίδευση κ.α.)
  • Online συμπεριφορικά δεδομένα (online ενέργειες στο site ή app σου)
  • Ενδιαφέροντα από συνδρομές, social media κ.α.
  • Ιστορικό αγορών
  • Πληροφορίες στο CRM σου
  • Κ.α.

Όμως δεν περιορίζονται μόνο στον διαδικτυακό κόσμο. Αφορούν και πληροφορίες από offline έρευνες και ερωτηματολόγια, feedback από πελάτ@ς κ.α.

Με την απόκτηση των First Party Data μπορούμε να δημιουργήσουμε εξατομικευμένες εμπειρίες για το κοινό μας. Να παρέχουμε προσωποποιημένες προσφορές και λύσεις στα προβλήματα τους.

Το 90% των καταναλωτών είναι πρόθυμοι να παρέχουν συμπεριφορικά δεδομένα στις επιχειρήσεις για να λάβουν μια καλύτερη και φθηνότερη εμπειρία.

Επιπλέον, τα πρωτογενή δεδομένα μπορούν να έχουν μεγαλύτερη αξία από κάποια second ή third party. Είναι πληροφίες που μοιράστηκαν μαζί οι ίδι@ οι πελάτ@ς μας, άρα θα έχουν μεγαλύτερη ακρίβεια.

Παράλληλα, το γεγονός πως μας εμπιστεύονται κάποια παραπάνω δεδομένα, σημαίνει πως περιμένουν από εμάς να τους το ανταποδώσουμε. Έχουν ήδη μια θετική προδιάθεση για το εξατομικευμένο μήνυμα που θα λάβουν, μια και έχουν δώσει τη συγκατάθεση τους.

Το να συλλέξουμε First Party Data είναι δυνατό να γίνει με οργανικές ενέργειες και καμπάνιες.

Μπορείς να διαβάσεις περισσότερα στο άρθρο μας για το πως να αποκτήσεις First Party Data καθώς και στο επεισόδιο στην αρχή του post!

BU+

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *